جزئیات ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان اعلام شد/کمیته امداد: ساخت 360 هزار خانه در 4 سال آینده

رئیس مرکز برنامه‌ریزی کمیته امداد با اشاره به جزئیات ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان، از برنامه ریزی برای ساخت 360 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان طی 4 سال آینده خبر داد.

جزئیات ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان اعلام شد/کمیته امداد: ساخت 360 هزار خانه در 4 سال آینده
کد خبر: 514749
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۱۱:۴۹:۲۷

اعتمادآنلاین| سعید زارع‌زاده ، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد در شبکه خبر با اشاره به انجام برنامه‌ریزی برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی در مناطق محروم، اظهار داشت:‌ برنامه توانمندسازی در رأس کمیته امداد قرار دارد که یکی از اضلاع آن اشتغال،‌ضلع دیگر آن مسکن و در نهایت خوداشتغالی است؛ ضمن اینکه یکی از برنامه‌های جدی ما ساخت مسکن محرومان است که با هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش فارس، وی از انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و کمیته امداد برای احداث منازل مسکونی محرومان خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر ایجاد می‌شود که شامل خانواده‌ای ایتام و نیازمندان دارای بعد خانوار سه نفر به بالاست و در 63 نقطه کشور شناسایی شده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی کمیته امداد اضافه کرد: در گام اول برای احداث این واحدهای مسکونی زمین لازم تأمین شده و پروانه ساخت آن صادر شده است به طوری که پنج‌شنبه هفته گذشته 3500 واحد مسکونی به صورت نمادین افتتاح شد.

زارع‌زاده با بیان اینکه اولویت ما در واگذاری واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد:‌برنامه دیگر ما ساخت 360 هزار واحد مسکونی در 4 سال آینده است که سالانه 90 هزار واحد مسکونی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به جزئیات واگذاری واحدهای مسکونی به نیازمندان، ابراز داشت: واحدهای مسکونی یاد شده به متراژ 50 مترمربعی بوده؛ به طوری که مبلغ 50 میلیون تومان کمک بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان، 35 میلیون تومان کمک بلاعوض توسط کمیته امداد و یکصد میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله توسط بنیاد مسکن به افراد مشمول پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی کمیته امداد با بیان اینکه 3500 واحد مسکونی مراحل مقدماتی کارهای مربوط احداث‌ آنها به پایان رسیده، خاطرنشان کرد: 6500 واحد مسکونی دیگر در مرحله تشکیل پرونده جهت دریافت تسهیلات هستند؛ به طوری که تا پایان سال 1401 یا سه ماهه ابتدایی سال 1402 واحدهای مسکونی یاد شده تحویل داده می‌شود و 3500 واحد مسکونی نیز تا خرداد سال آینده تحویل داده می‌شود.

زارع‌زاده با اشاره به جزئیات ساخت سالانه 90 هزار واحد مسکونی با مشارکت وزارت راه متذکر شد: بر اساس این تفاهم‌نامه 60 هزار واحد مسکونی در شهرها و 30 هزار واحد مسکونی در روستاها ایجاد خواهد شد؛ ضمن اینکه این طرح از سال 1401 عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به تمهیدات دیگر کمیته امداد برای ساخت واحدهای مسکونی برای نیازمندان بیان داشت: در اوایل سال جاری تفاهم‌نامه احداث 40 هزار واحد مسکونی در روستاها بین کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و بنیاد مسکن امضاء شد که در نتیجه این تفاهم‌نامه 5 هزار واحد مسکونی از این تعداد ظرف مدت دو سال ساخته خواهد شد و از اواخر مهر ماه نیز 5 هزار واحد از 40 هزار واحد یاد شده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها