کد خبر: 514817
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۸:۵۸:۴۳
| |

پیشتازی حکم حاکم روسیه در انتخابات دوما

براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه با استناد به شمارش بیش از 50 درصد صندوق‌های رای، حزب حاکم "روسیه متحد" با کسب 46.11 درصد آراء در انتخابات پارلمانی پیشتاز است.

پیشتازی حکم حاکم روسیه در انتخابات دوما
کد خبر: 514817
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۸:۵۸:۴۳

اعتمادآنلاین| براساس شمارش آراء، حزب کمونیست فدراسیون روسیه (CPRF) با کسب 21.4 درصد رای در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین حزب لیبرال دموکراتیک روسیه (LDP) با کسب 8.07 درصد رای در جایگاه سوم و حزب سوسیال دموکراتیک موسوم به "یک روسیه عادل برای حقیقت" با 7.62 درصد در جایگاه چهارم قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حزب "مردم جدید" هم با کسب 5.97 درصد رای، آستانه حداقل 5 درصد رای برای ورود به پارلمان را به دست آورد.

براساس اعلام کمیسیون انتخابات، حزب حاکم روسیه متحد در حال حاضر در 193 حوزه انتخابیه تک نفره پیشتاز است. حزب کمونیست فدراسیون روسیه هم در 16 حوزه انتخابیه و حزب "یک روسیه عادل برای حقیقت" هم در هشت حوزه انتخابیه تک نفره پیشتاز هستند.

در همین حال واسیلی پیسکارف، رئیس کمیسیون دوما در امور تحقیقات مداخله خارجی اعلام کرد، سازمان‌های غیردولتی خارجی در حال نشر اطلاعات نادرست درباره انتخابات پارلمانی روسیه هستند.

پیسکارف در مطلبی نوشت: اطلاعاتی در مورد حمایت خارجی مستقیم (مالی) و غیرمستقیم (عناصر روش شناختی) با هدف بی‌اعتبار کردن انتخابات وجود دارد. حقایقی درباره آموزش تحریک‌کنندگان در خارج از کشور برای سازماندهی حوادث انتخاباتی هم ثبت شده است. این کمیسیون درخواستی برای دفتر دادستانی کل به منظور به رسمیت شناختن این سازمان‌ها به عنوان عنصر نامطلوب در اراضی روسیه آماده کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها