کد خبر: 514849
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۱:۰۹:۰۰
| |

رئیس سازمان زندان‌ها:

ضعف و کم‌کاری برخی افراد نباید به چهره نظام خدشه وارد کند/همه مدیران سازمان زندان‌ها باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشند/دشمن می‌خواهد به واسطه اتفاقات زندان، نظام را زیر سوال ببرد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: نباید به علت ضعف و کم‌کاری برخی از افراد به چهره نظام خدشه وارد شود و همه مدیران سازمان زندان‌ها باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشند.

ضعف و کم‌کاری برخی افراد نباید به چهره نظام خدشه وارد کند/همه مدیران سازمان زندان‌ها باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشند/دشمن می‌خواهد به واسطه اتفاقات زندان، نظام را زیر سوال ببرد
کد خبر: 514849
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مهدی حاج محمدی در نشست ماهانه با مدیران کل ستادی و استانی که با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به وقایع اخیر افزود: هر چند برخی از رخدادها در محیط زندان به سبب حضور بعضی از افراد طبیعی است اما به واسطه اینکه ما در یک نظام اسلامی هستیم این مسائل حتی در کمترین شکل خود هم قابل قبول نیست و نباید رخ دهد.

به گزارش ایرنا از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، وی ادامه داد:‌ دشمن تلاش زیادی را شروع کرده تا به واسطه اتفاقات زندان، کارکرد نظام اسلامی را زیر سوال ببرد و سعی می‌کند با بزرگنمایی، سیاه‌نمایی و دروغ پراکنی دستاوردهای حقوق بشری واقعی در زندان‌ها را هم زیر سوال ببرد تا از این طریق نظام اسلامی را مورد حمله قرار دهد.

حاج محمدی با بیان اینکه بازپروری و بازاجتماعی کردن زندانیان مهمترین هدف سازمان زندان‌ها است، گفت: در ماده 2 آیین نامه اجرایی جدید سازمان زندان‌ها، بنا نهادن امور بر پایه احترام و ادب به عنوان اولین زنجیره فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی تعیین شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: از آغاز مسئولیت در سازمان زندان‌ها همه جهت گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، اولویت‌بندی‌ها، سفرهای مکرر استانی، همنشینی با زندانیان و به تصویر کشیدن اقدامات و فعالیت‌های زندان‌ها، به خاطر تغییر نگاه جامعه و مسئولان نسبت به زندان، زندانی و خانواده او بوده و نباید اجازه دهیم یک اتفاق کوچک همه آن دستاوردها را زیر سوال ببرد.

وی با بیان اینکه همه باید برای تحقق سیاست‌های سازمانی همدل و همراه باشند، گفت: قابل قبول نخواهد بود به خاطر ضعف و کم کاری ما، آسیبی به وجهه نظام وارد شود.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با تاکید مجدد بر اهتمام جدی سازمان بر اجرای دقیق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی اظهار داشت: همه مدیران و کارکنان در زندان‌های سراسر کشور باید تلاش کنند تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود و حتماً با هرگونه تخلف اداری برخورد می‌شود.

حاج محمدی به موضوع اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخی از استان‌ها توانسته‌اند به نقطه هدف‌گذاری اشتغال 80 درصدی محکومان واجد شرایط برسند که جا دارد از همت و زحمات آنان قدردانی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت کامل از خانواده زندانیان افزود: سرکشی از خانواده زندانیان آغاز راه حمایت و مراقبت از آنان است. همه باید دغدغه‌مند باشیم و نباید فقط به اقداماتی مانند توزیع بسته‌های معیشتی بسنده کرد.

حاج محمدی خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور گفت: در دور دوم سفرهای استانی، اشکالات مشاهده شده در سفرهای قبلی بررسی می‌شود.

اتفاقات اخیر زندان یک خسارت بزرگ بود

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به لزوم رعایت موارد امنیتی در زندان‌ها گفت: تصور نکنیم که منافقان تغییر رویه داده‌اند یا سرویس‌های اطلاعاتی جهان دست از دشمنی با ما برداشته‌اند.

عبدالهی اظهار داشت: اتفاقاتی که اخیرا افتاد یک خسارت بزرگ بود که خیلی از زحمات چندین ساله را تحت الشعاع قرار داد و البته ما را نیز متوجه برخی از آسیب‌ها در حوزه زندان کرد.

وی افزود: امروز استکبار جهانی با ابزار رسانه به جنگ با انقلاب مردمی ما آمده و اگر از اصول و اعتقادات خودمان دور شویم، آسیب خواهیم دید.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با تشریح برخی از آسیب‌های موجود در زندان‌ها به تبیین نکات لازم در این زمینه پرداخت.

در این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس کشوری برگزار می شد معاونان سازمان زندان‌ها در خصوص مسائل مربوط به امور کارکنان، ضرورت آموزش آیین‌نامه جدید سازمان زندان‌ها همچنین لزوم رسیدگی به خانواده‌های زندانیان سخنانی ایراد کردند و تعدادی از مدیران کل استانی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، اوایل شهریور ماه پخش تصاویری از دوربین‌های مداربسته زندان اوین حواشی را برای این زندان پدید آورد و اهتمام مقامات عالی رتبه قضایی را برای بررسی کم و کیف ماجرا و رفع آن برانگیخت.

در پی این اتفاق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور را مامور کرد بدون فوت وقت به موضوع این زندان رسیدگی کند.

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه نهم شهریور ماه در اولین نشست خبری گفت:‌ صحنه‌هایی که در فیلم‌های منتشره از زندان اوین مشاهده می‌شود مغایر قانون است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست. گروهی از سوی دادستان کل کشور در زندان اوین موضوع را بررسی و در نتیجه 6 نفر شناسایی شدند.

وی افزود: ما نباید تخلف چند سرباز وظیفه یا کارمند متخلف سازمان زندان ها را به پای همه زحمات کارکنان خدوم سازمان زندان‌ها بگذاریم.

خداییان خاطرنشان کرد: شغل زندانبانی یکی از سخت‌ترین مشاغل در جهان است و انصافا همکاران ما به صورت شبانه روزی در زندان‌ها در خدمت زندانیان هستند و در هر شغلی ممکن است افرادی مرتکب تخلف شوند که قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها