کد خبر: 515103
|
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۱۴:۵۲:۰۶
| |

پسکوف، سخنگوی کرملین:

ارتباطی با حمله به مشاور رئیس‌جمهور اوکراین نداریم

سخنگوی کرملین در پاسخ به اتهام مطرح شده در خصوص ارتباط روسیه با تلاش برای ترور مشاور «ولادیمیر زلنسکی»، این ادعا را عاری از واقعیت خواند.

ارتباطی با حمله به مشاور رئیس‌جمهور اوکراین نداریم
کد خبر: 515103
|
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۱۴:۵۲:۰۶

اعتمادآنلاین| «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) گفت که اشارات به دخالت احتمالی روسیه در تلاش برای ترور دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

به گزارش فارس، «الکساندر کورنینکو» رئیس حزب «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، پیش‌تر گفته بود که روسیه می‌تواند پشت اقدام برای هدف قرار دادن مقام اوکراینی باشد.

به گزارش رویترز، خود زلنسکی گفته که نمی‌داند چه کسی پشت تلاش برای ترور دستیار ارشد وی قرار دارد، اما این اقدام می‌تواند کار قدرت‌های داخلی یا خارجی باشد.

زلنسکی در اظهاراتی تلویزیونی گفت: چه کسی پشت این قضیه است، راستش من نمی‌دانم. این قدرت‌ها کدامند؟ می‌تواند داخلی باشد، شاید هم خارجی.

او در ادامه، اقدام به تیراندازی از داخل جنگل به سمت خودروی دستیارش برای ضرب شست نشان دادن به وی را نشانه ضعف خواند.

پیش‌تر خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه از ترور «سرگئی شفیر» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین و مجروح شدن راننده وی خبر داد.

بر اساس این گزارش، مهاجمان بیش از 10 گلوله به سمت خودروی دستیار زلنسکی شلیک کردند اما وی توانسته جان سالم به در ببرد و سه گلوله به راننده وی اصابت کرده است.

به گزارش روزنامه «استرانا»، راننده شفیر در حال حاضر در بیمارستان و در شرایط وخیم به سر می‌برد.

سرگئی سفیر اما زنده است و دچار مجروحیت نیز نشده است. هنوز عامل یا عوامل این حمله و انگیزه‌های آن مشخص نشده است.

وزارت داخلی اوکراین روز چهارشنبه با تایید این حمله گفت که مهاجمان حوالی ساعت 10 صبح به وقت محلی در نزدیکی روستای «لسنیکی» در حومه کی‌یف به خودروی مشاور اول ولادیمیر زلنسکی حمله کردند.

وزارت داخلی اوکراین همچنین از اعزام نیروهای پلیس به منطقه برای بررسی حادثه و نیروهای ویژه مخصوص برای تعقیب عوامل حمله خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها