بورل و بلینکن:

ازسرگیری گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین ضروری است/ زمان برای بازگشت به اجرای برجام نامحدود نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه آمریکا طی دیدار در نیویورک، ضمن تاکید بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات وین، زمان باقیمانده برای بازگشت به برجام را محدود توصیف کردند.

ازسرگیری گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین ضروری است/ زمان برای بازگشت به اجرای برجام نامحدود نیست
کد خبر: 515114
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش فارس، بورل در این دیدار، که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام شد، موضوعات مختلفی از جمله ایران و افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

طبق بیانیه قرار گرفته روی خروجی وبگاه سرویس خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفته، بورل و بلینکن از بیانیه مشترک «امانوئل ماکرون» و «جو بایدن» رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره معاهده نظامی با انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام، استقبال کردند.

بورل و بلینکن، این اظهارات را برای شفاف‌سازی وضعیت، ضروری دانسته و بر تداوم همکاری آمریکا و اتحادیه اروپا روی گام‌های کاربردی جهت تعمیق گفت‌وگوها و همکاری‌ها تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: «آن دو بر اتحاد محکم بین آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید کردند. آنها تعهد خود تعمیق تعاملات دوجانبه جهت رسیدگی به چالش‌های جهانی از جمله منطقه ایندوپاسیفیک را تکرار کردند. آنها اهمیت اقدامات نظامی اتحادیه اروپا را که به قدرتمندتر شدن ناتو کمک کند، برشمردند».

بر این اساس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل مهم دیگر از جمله نگرانی‌ها درخصوص ایران، توافق هسته‌ای و بحران افغانستان نیز صحبت کردند.

بورل با اشاره به همکاری‌های اتحادیه اروپا با همسایگان افغانستان برای تعیین سطح تعامل با طالبان، گفت اروپا به مردم افغانستان متعهد است و درباره وضعیت انسانی و اقتصادی این کشور نگران است.

طبق این بیانیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر لزوم ازسرگیری گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین تاکید کرده و گفت برجام همچنان یک ابزار مهم برای عدم اشاعه جهانی، صلح در منطقه و امنیت بین‌المللی اما زمان برای بازگشت به اجرای آن نامحدود نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها