کد خبر: 515168
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۱۱:۳۳:۰۳
| |

لاوروف: روسیه قصد عضویت در ناتو ندارد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیش از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران اعلام کرد که مسکو قصدی برای عضویت در ناتو ندارد.

لاوروف: روسیه قصد عضویت در ناتو ندارد
کد خبر: 515168
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۱۱:۳۳:۰۳

اعتمادآنلاین| در شرایطی که تنش‌های مسکو و غرب بر سر تحرکات اوکراین برای عضویت در ناتو ادامه دارد، وزیر خارجه روسیه در نیویورک با طعنه درباره ایده عضویت مسکو در این ائتلاف نظامی غربی سخن گفت.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های روس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک یک دیدار پشت درهای بسته با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو انجام داد.

دیدار لاوروف و استولتنبرگ در شرایطی انجام شده که تنش‌های میان روسیه و کشورهای غربی بر سر تحرکات اوکراین برای عضویت در ناتو شدت گرفته و مسکو بارها درباره تبعات چنین اقدامی هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، پیش از آغاز دیدار وزیر خارجه روسیه و دبیرکل ناتو آنها در جمع خبرنگاران برای گرفتن عکس حضور یافتند.

سرگئی لاوروف در جریان این حضور کوتاه در جمع خبرنگاران خطاب به آنها گفتند: «شانستان را امتحان نکنید. روسیه قصد عضویت در ناتو ندارد».

دیدار وزرای خارجه روسیه و دبیرکل ناتو پشت درهای بسته انجام شد.

وزارت خارجه روسیه در سایت خود بیانیه کوتاهی منتشر کرد و درباره این نشست توضیحات مختصری داد. طبق اعلام این وزارتخانه، لاوروف و استولتنبرگ درباره وضعیت جاری در روابط روسیه و ناتو صحبت کردند.

وزارت خارجه روسیه افزود: «طرف روسی قاطعانه به طور جدی توجهات را به سمت پیشنهادات مشخص ما درباره کاهش تنش‌ها و تشنج‌زدایی در خط تماس (میان روسیه و ناتو) سوق داد».

رایزنی دوجانبه این مقام ارشد مسکو و دبیرکل ناتو در حالی انجام شده که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، موضوع گسترش ناتو به سمت شرق و الحاق کشورهای همسایه روسیه به این ائتلاف نظامی غربی، همواره از مسائل تنش زا بوده است.

مسکو بارها به واشنگتن و دیگر طرف‌های غربی هشدار داده که حضور ناتو در مرزهای روسیه را تهدیدی مستقیم می‌داند و با آن مقابله می‌کند.

به رغم هشدارهای روسیه، مقام‌های مختلف اوکراین بارها به صورت علنی از برنامه این کشور برای عضویت در ناتو سخن گفته‌اند و از آمریکا حمایت از الحاق اوکراین به این ائتلاف را خواستار شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها