کد خبر: 515262
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۲ ۱۳:۴۲:۰۰
| |

برگزاری اولین نشست بسیج رسانه با انجمن صنفی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه

این نشست که با حضور محمدهادی صحرایی رییس بسیج رسانه استان، دکتر ابوالحسن باقری‌نسب رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، افشین قهرمانی، میترا یوسفی‌فر خانم دکتر زوالفقار و سلیمانی و جمعی از اصحاب رسانه در محل انجمن صنفی حرفه‌ای روزنامه نگاران تشکیل شد.

برگزاری اولین نشست بسیج رسانه با انجمن صنفی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه
کد خبر: 515262
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۲ ۱۳:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| این نشست که با حضور محمدهادی صحرایی رییس بسیج رسانه استان، دکتر ابوالحسن باقری‌نسب رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، افشین قهرمانی، میترا یوسفی‌فر خانم دکتر زوالفقار و سلیمانی و جمعی از اصحاب رسانه در محل انجمن صنفی حرفه‌ای روزنامه نگاران تشکیل شد.


افشین قهرمانی پیرامون فعالیت‌های پیش‌روی انجمن و همچنین مشکلات عمده خبرنگاران و این که تاکنون هیچ جایگاهی برای خبرنگار مشخص نشده است را مطرح کرد.


سپس دکتر باقری رییس انجمن صنفی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه اظهار کرد: اگرچه بارها به متولیان امر ابلاغ شده است که خبرنگاران را با چه ضوابطی بشناسند ولی هر کسی در کشور ما بدون داشتن هیچ شرایطی می‌تواند خبرنگار باشد به همین دلیل یکی از حوزه‌های کاری که بسیار پراکنده عمل می‌کند جامعه رسانه و مطبوعات ماست .


وی افزود: متاسفانه جامعه خبری ما از هیچ امکانات حمایتی هم برخوردار نیست و خبرنگاران صرفاً باید روابط عمومی یک سازمان باشند برای مثال اگر خبرنگاری بخواهد از روال کاری یک سازمان گزارش تهیه کند نه تنها به او این امکان را نخواهند داد که وارد سازمان شود و کارش را انجام دهد چه بسا با او یک برخورد قهری هم داشته باشند.


رییس انجمن صنفی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه گفت: هنوز تعریف درستی از جامعه رسانه‌ای در کشورمان ارائه نشده که مورد قبول سازمان‌ها و نهادها باشد.


باقری‌نسب ادامه داد: امروزه در حالی که جایگاه خبرنگاران در کشورهای پیشرفته کاملاً تعریف شده است و ما امیدواریم که با اقدام آقای عباسی‌فرد و تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران مشکلات را به حداقل برسانیم و رسانه به عنوان یک ضرورت نگاه کنیم و با وضع قوانین و ضوابط افراد حرفه‌ای را از غیر حرفه‌ای جدا کنیم و بتوانیم از خبرنگاران حمایت همه جانبه داشته باشیم .


وی افزود: باید شرایطی برای خبرنگاران فراهم شود که بتوانند انتقاد کنند و آزادی درج مطالب‌شان را داشته باشند اگر موضوعی را خلاف واقع در کرد با او برخورد محترمانه شود و در دادگاه مطبوعات با او برخورد شود


رییس انجمن صنفی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه گفت: اداره ارشاد مستقیماً متولی فرهنگ و متولی رسانه‌هاست ولی متاسفانه در استان ما این وظیفه در حد نظارت بر رسانه‌های مکتوب تغییر یافته است.


سلیمانی یکی از اعضای روزنامه‌نگاران استان نیز گفت: جامعه خبرنگاری و رسانه در حوزه حقوقی هم مشکل دارند و خبرنگاران به دلیل نداشتن هیچگونه حمایتی دچار خودسانسوری شده‌اند


وی افزود: این موضوع باعث شده است که درونگرا شویم و ناگفته‌هایمان از گفته‌های مان بیشتر باشد.


محمدهادی صحرایی رئیس سازمان بسیج رسانه نیز گفت: امروزه علاوه بر مشکلات مطرح شده، هنوز یک بانک اطلاعاتی جامع از اهالی رسانه وجود ندارد و ما تلاش‌مان بر آن است که ای بانک اطلاعات خبرنگاران را جمع‌آوری کنیم تا یک تقسیم‌بندی درستی انجام کیرد که در آینده از این خبرنگاران در حوزه تخصصیشان فعالیت داشته باشند.


وی افزود: استان کرمانشاه از دوران مشروطه فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای دارد و تقریباً 120 سال از عمر آن می‌گذرد ولی متاسفانه بعد از گذشت این مدت هنوز از قالب قدیمی خود پا فراتر نگذاشتیه است و همان سبک قدیم نوشتن ادامه دارد.


رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: امروزه در حالی که روزنامه‌نگاری و نوشتن خلاقیت می‌خواهد، ما ابتدا باید پیشینه خود را بشناسیم و نسلی که پیشینه خود را هنوز نشناخته است نمی‌تواند تحلیل کند.


صحرایی در پایان افزود: مسئله دیگر بحث آموزش است که باید دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم و افراد را به صورت حرفه‌ای آموزش دهیم قلم‌مان نباید بلرزد و از سطح ملی و فراملی هم عبور کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها