کد خبر: 515318
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۰۹:۵۳:۲۹
| |

ادعای مقام سابق آمریکایی:

اسرائیل تا 20 سال دیگر وجود نخواهد داشت

«لارنس ویلکرسن» سرهنگ بازنشسته آمریکایی و رئیس دفتر وزیر خارجه این کشور در دوران «کالین پاول»معتقد است اسرائیل 20 سال دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در حال مشروعیت‌زدایی از خود به عنوان یک دولت آپارتاید است.

اسرائیل تا 20 سال دیگر وجود نخواهد داشت
کد خبر: 515318
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۰۹:۵۳:۲۹

اعتمادآنلاین| «لارنس ویلکرسن» سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی آمریکا و رئیس دفتر «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین این کشور که به عنوان منتقد برجسته نومحافظه‌کاران مطرح شده، ژوئن گذشته در سخنانی گفت اسرائیل به عنوان یک "دولت" در 20 سال دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در حال مشروعیت‌زدایی از خود به عنوان یک دولت آپارتاید است.

به گزارش فارس، وی همچنین گفت «اسرائیل مسئولیت استراتژیک درجه یک ایالات متحده است و محتمل‌ترین دولتی در جهان است که آمریکا را به آرماگدون می‌برد».

این مقام سابق آمریکایی که از اعضای اندیشکده آمریکایی «کویینسی» است و در کالج دولتی «ویلیام و مری» تدریس می‌کند در ادامه اظار داشت آمریکا باید اکنون به رژیم صهیونیستی بگوید که سریع تغییر کند در غیر این صورت از تامین مالی و حمایت از اسرائیل دست خواهد کشید، اما ایالات متحده این کار را نخواهد کرد.

به گفته او، «دستور کار نومحافظه‌کاران در غرب آسیا به آتش کشیدن [منطقه] شام، درگیر نگه داشتن دشمنان اسرائیل بوده تا نتوانند برای آن دردسر ایجاد کنند.»

او در توضیح این اظهارات خود گفت: اسرائیل احتمالاً یک مسئولیت استراتژیک درجه اول برای ایالات متحده است. من امیدوارم که خلاص شدن از دست (بنیامین) نتانیاهو (نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی) و در عین حال خلاص شدن از دست (جرد) کوشنر (داماد ترامپ و مشاور ارشد سابق کاخ سفید) و (مایک) پامپئو (وزیر خارجه دولت سابق آمریکا) و (دونالد) ترامپ (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) اوضاع را تا حدی تسکین دهد که ما در اسرائیل دولتی داشته باشیم که شاید متوجه باشد آینده آن چقدر خطرناک است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها