اشتاین مایر رییس جمهوری آلمان:

آماده تجدید توافق هسته‌ای هستیم / از ایران می‌خواهیم در اسرع وقت به مذاکرات بازگردد

فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهوری آلمان جمعه شب در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما آماده تجدید توافق هسته‌ای (برجام) هستیم و از ایران می‌خواهیم که در اسرع وقت به طور جدی به مذاکرات (وین) بازگردد.

آماده تجدید توافق هسته‌ای هستیم / از ایران می‌خواهیم در اسرع وقت به مذاکرات بازگردد
کد خبر: 515320
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش وب سایت ریاست جمهوری آلمان، اشتاین مایر در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: من با مواضع نزدیکترین شریک خود فرانسه موافقم، ما به یک سیاست خارجی و امنیتی مشترک قوی نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، اشتاین مایر در ادامه افزود: فقط یک اروپای قوی می‌تواند از دیگران بخواهد تا نقش خود را در زمینه صلح بین‌المللی ایفا کنند.

وی تصریح کرد، فقط یک اروپای قوی می‌تواند در مورد چین هر دو کار را همزمان انجام دهد. یعنی همکاری با چین که برای منافع متقابل ضروری است و در عین حال از پکن بخواهد که احترام به حقوق بشر و حقوق بین‌الملل و منافع مشروع همسایگان خود را رعایت کند.

رییس جمهوری آلمان تاکید کرد، هنگامی که به چالش‌های جهانی و پرسش‌های بزرگ بشریت فکر می‌کنیم، مسئولیت قدرت‌های بزرگ از جمله اروپایی‌ها، بسیار سنگین‌تر می‌شود.

اشتاین مایر با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و نیازمندی کشورها به یکدیگر در این زمینه گفت: ما هرگز وابستگی به یکدیگر را به میزان تقریبا دو سال همه‌گیری کووید 19 تجربه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در جهان تصریح کرد: بسیاری از مردم هنوز منتظر واکسیناسیون هستند. بنابراین روند توزیع واکسن نباید ابزار ملی یا امتیازات تاکتیکی تلقی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها