کد خبر: 515363
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۵:۴۴
| |

پاک‌نیا، وکیل مهدی محمودیان:

حکم قبلی موکلم که قطعی شده بود را به اجرا گذاشته‌اند/ مهدی محمودیان در این حکم به دلیل امضای بیانیه موسوم به 77 نفر به چهار سال حبس قابل اجرا محکوم شده بود/ به دلیل اجرای این حکم، امکان آزادی موکلم منتفی است

مهدی محمودیان در این حکم قبلی به دلیل امضای بیانیه موسوم به 77 نفر به پنج سال حبس در مجموع و چهار سال حبس قابل اجرا محکوم شده بود. متاسفانه به دلیل اجرای این حکم نیز، امکان آزادی موکلم منتفی خواهد بود.

حکم قبلی موکلم که قطعی شده بود را به اجرا گذاشته‌اند/ مهدی محمودیان در این حکم به دلیل امضای بیانیه موسوم به 77 نفر به چهار سال حبس قابل اجرا محکوم شده بود/ به دلیل اجرای این حکم، امکان آزادی موکلم منتفی است
کد خبر: 515363
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۵:۴۴

اعتمادآنلاین| بابک پاک‌نیا، حقوقدان و وکیل مهدی محمودیان در خصوص آخرین وضعیت پرونده این فعال سیاسی و مدنی، گفت: فعلا ما جلساتی را با وکلای پرونده تشکیل داده و در این جلسات، وکلای هر پنج نفر از متهمین حضور داشتند. در این جلسات مطالب مختلفی در رابطه با ابعاد پرونده مورد بحث و تبادل نظر از سوی وکلا جهت دفاع از موکلین مورد ارزیابی و طرح قرار گرفته است.

به رغم مراجعه چندباره به شعبه، پرونده را برای مطالعه در اختیار ما قرار نداده‌اند

به گزارش امتداد وی افزود: تا امروز، متاسفانه هیچ دسترسی به پرونده نداشتیم. تا این لحظه به رغم اینکه چند بار هم به شعبه مراجعه کردیم، اما پرونده را برای مطالعه در اختیار ما قرار نداده‌اند. قاضی شعبه عنوان کرده که مشغول مطالعه پرونده بوده و پس از اتمام آن، می‌تواند مساعدت لازم را برای مطالعه پرونده از سوی ما نیز صورت بدهد.

این وکیل دادگستری، تصریح کرد: مادر محمودیان هفته گذشته در روز سه شنبه، ملاقاتی با او داشته و من نیز این هفته، احتمالا در روز چهارشنبه به زندان رفته و با موکلم ملاقات خواهم کرد.

حتی اگر درخواست تبدیل قرار را به دادگاه ارائه کنیم و با آن موافقت شود، باز حکم قبلی، مانع آزادی او خواهد بود

پاک‌نیا، یادآور شد: درخصوص پرونده مهدی محمودیان، متاسفانه حکم قبلی او که قطعی شده بود را به اجرا گذاشته‌اند. با این اوصاف، حتی اگر ما درخواست تبدیل قرار را به دادگاه ارائه کنیم و مقام قضائی نیز با آن موافقت کند، باز حکم قبلی موکلم، مانع آزادی او خواهد بود. مهدی محمودیان در این حکم قبلی به دلیل امضای بیانیه موسوم به 77 نفر به پنج سال حبس در مجموع و چهار سال حبس قابل اجرا محکوم شده بود. متاسفانه به دلیل اجرای این حکم نیز، امکان آزادی موکلم منتفی خواهد بود.

این وکیل دادگستری در پایان نیز، عنوان داشت: در رابطه با مهدی محمودیان کار خاصی فعلا نمی‌توانم انجام دهیم. در دسترس‌ترین خواسته ما درباره این پرونده، این است که حداقل پرونده را زودتر در اختیار ما قرار دهند تا ضمن مطالعه آن از عناوین مندرج در کیفرخواست و دلایل صدور آن مطلع شده و بتوانیم نسبت به آماده کردن دفاعیات خود اقدام کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها