علت سقوط امروز قیمت بیت کوین چه بود؟

تصمیم مشترک نهادهای مالی چین برای مقابله جدی با تراکنش‌های مرتبط با ارزهای مجازی باعث شد تا شاهد سقوط بازار باشیم.

علت سقوط امروز قیمت بیت کوین چه بود؟
کد خبر: 515369
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۳:۰۲:۴۳

اعتمادآنلاین| قوی‌ترین نهاد سیاست‌گذار پولی در چین اعلام کرد که تمام فعالیت‌های مربوط به معاملات و استخراج ارزهای مجازی در این کشور ممنوع است. این مسئله باعث شد تا قیمت بیت کوین و ارزهای مجازی مطرح جهان سقوط کرده و حتی ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه بلاک چین نیز منفی شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ده نهاد مالی چین از جمله بانک مرکزی این کشور، سازمان ارز و اوراق بهادار چین به صورت یکپارچه اعلام کردند که قصد دارند فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با ارزهای مجازی را در این کشور ریشه‌کن کنند. این نخستین بار است که نهادهای مختلف چین دست به یکی کرده تا همه با هم ارزهای مجازی را سرکوب کنند.

در ماه می چین، موسسات مالی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت را از ارائه سرویس به تراکنش‌های مرتبط با ارزهای مجازی منع کرد و دقیقا همین کار را در سال‌های 2013 و 2017 انجام داده بود.

ممنوع کردن مکرر فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در چین نشان‌دهنده چالش‌های جدی در حوزه تراکنش‌های مرتبط با بیت‌کوین در چین است. بانک‌ها و موسسات پرداخت در این کشور نیز گفته‌اند که از اقدام دولت چین حمایت می‌کنند.

بیانیه مشترک 10 نهاد مالی چین جامع‌ترین و دقیق‌ترین بیانیه‌ای است که تاکنون علیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در این کشور صادر شده و نشان‌دهنده عزم دولت چین برای ریشه‌کن کردن بازار ارزهای مجازی این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها