کد خبر: 515372
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۳:۱۴:۴۴
| |

بانک جهانی:

کمک به حل بحران برق در لبنان اولویت ماست

بانک جهانی تاکید کرد، کمک به دولت لبنان در حل بحران برق جزو اولویت این بانک است.

کمک به حل بحران برق در لبنان اولویت ماست
کد خبر: 515372
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۳:۱۴:۴۴

اعتمادآنلاین| یوسف الخلیل، وزیر دارایی لبنان با هیأت گروه بانک جهانی به ریاست ساروج کومار جاه، مدیر اداره منطقه‌ای در گروه بانک جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی 21، ساروج کومار جاه در جریان این دیدار خاطرنشان کرد، کمک به دولت لبنان برای حل بحران برق از اولویت‌های اصلی برنامه بانک جهانی در لبنان است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از این دیدار گفت، در جریان رایزنی با وزیر دارایی لبنان، شماری از مسائل بسیار مهم که لبنان با آن رو به رو است و چگونگی حمایت گروه بانک جهانی از لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

کومار همچنین تصریح کرد: کمک به دولت لبنان برای حل بحران بخش برق در رأس جدول کار ما قرار دارد و ما آماده هستیم تا به این دولت در مقابله با چالش‌های این بخش کمک کنیم، در مسیر اصلاحات قدم برداریم و به افزایش تولید برق و انرژی در این کشور کمک کنیم و همچنین با شرکا برای انتقال گاز و برق برای حل این مشکل همکاری کنیم.

وی افزود: ما بر لزوم تسریع بخشیدن به اجرای پروژه شبکه امنیت اجتماعی که به بیش از 200 هزار خانواده لبنانی کمک خواهد کرد، تاکید کردیم.

کومار همچنین ضمن تاکید بر اهمیت پیشبرد روند اجرای پروژه شبکه امنیت اجتماعی، اعلام کرد، بانک جهانی آماده همکاری با وزارت دارایی لبنان در زمینه اقتصاد کلان، سیاست مالی و توسعه بخش خصوصی و سایر اصلاحات است.

وی بر حمایت از تلاش‌ها برای حل بحران‌های لبنان و اجرای اصلاحات مورد نیاز در اسرع وقت تاکید کرد.

این مسئول بانک جهانی اظهار داشت، این بانک تمایل دارد که در تلاش برای بازگرداندن کودکان لبنانی به مدرسه و آموزش که امری بسیار مهم است، همکاری داشته باشد.

در همین راستا، دفتر عباس الحلبی، وزیر آموزش و پرورش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان دیدار با کومارجاه کمک به موضوع بازگشت به مدارس و فراهم کردن عوامل و عناصر اصلی آن و مشوق‌های احتمالی برای کاهش بار موسسات، اساتید و والدین و نیز تضمین سال تحصیلی ایمن مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها