کد خبر: 515386
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۴:۲۴
| |

کابینه امارات تغییر کرد

«محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات از تغییر اعضای کابینه این کشور خبر داد.

کابینه امارات تغییر کرد
کد خبر: 515386
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۴:۲۴

اعتمادآنلاین| «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست وزیر امارات و حاکم دبی ، امروز (شنبه) اعلام کرد که کابینه با اتخاذ روشی جدید برای کار دولت فدرال در 50 سال آینده تغییر کرد.

به گزارش ایرنا، حاکم دبی در صفحه توئیتر خود نوشت که دولت جدید از امروز با روش جدیدی کار می‌کند و روی اولویت‌های اعلام شده رئیس دولت در 50 آینده تمرکز خواهد کرد.

وی هدف از این تغییرات را تسریع در امور دولت و اتخاذ تدابیر سریع با توجه اولویت‌های برنامه آینده توسعه امارات اعلام کرد و گفت: دولت جدید در مرحله آینده با وجود همه مشکلات و تغییر و تحول سریع آن، با برنامه توسعه ما به منظور تحقق اهداف مرحله آینده، همگام خواهد شد.

نخست وزیر امارات در صفحه توئیتر خود افزود: اعلام ترکیب جدید دولت پس از مشورت با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و تأیید خلیفه بن زاید رئیس امارات و در راستای تکمیل برنامه قبلی چشم انداز 2021 امارات که ده سال گذشته ارائه شده بود، صورت گرفت.

با تغییر ترکیب کابینه امارات، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به عنوان رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع، شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس شورای وزیران و وزیر اقتصاد و دارایی، سیف بن زاید آل نهیان نایب رئیس شورای وزیران و وزیر کشور، شیخ منصور بن زاید نایب رئیس شورای وزیران و وزیر امور ریاستی امارات، عبدالله بن زاید آل نهیان عضو هیئت دولت و وزیر خارجه و همکاری بین المللی انتخاب شدند.

کابینه امارات سال گذشته هم بر اساس اولویت‌های جدید کشور و اصلاحات در برخی وزارتخانه‌ها دستخوش تغییر شد و وزارتخانه‌ها و کمیته‌هایی در هم ادغام شده تا بر مبنای آن دولتی تشکیل شود که با توجه به تحولات، انعطاف‌پذیرتر و همراه‌تر باشد.

کابینه فعلی امارات متشکل از 24 وزیر به همراه نخست‌وزیر، دو نایب نخست‌وزیر و تعدادی وزیر مشاور است. بر اساس توافق اتحادیه امارات رییس حکومت از آل نهیان تعیین می‌شود و هم اکنون حاکم این کشور «خلیفه بن زاید آل نهیان» می‌باشد. همچنین نخست‌وزیر از آل مکتوم در دبی بوده که اکنون این سمت بر عهده «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم این امارت است.

وزرا نیز بر اساس این توافق در بین سایر امارات تقسیم شده که بیشترین سهم را آل نهیان و آل مکتوم در اختیار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها