کد خبر: 515466
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۱:۱۷:۱۹
| |

هواشناسی:

بارش ‌پراکنده در نقاط مختلف/ کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش ‌پراکنده در نقاط مختلف کشور، از کاهش 8 تا 10 درجه دمای هوا در شمال شرق کشور خبر داد.

بارش ‌پراکنده در نقاط مختلف/ کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور
کد خبر: 515466
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۱:۱۷:۱۹

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان ضمن اشاره به ‌پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی امروز (4 مهر) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی باعث بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات شرق تهران و شمال سمنان موجب بارش ‌پراکنده خواهد شد.

به گزارش ایسنا به گفته وی، این سامانه بارشی فردا (5 مهر) موجب بارش ‌پراکنده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: از سه‌شنبه (6 مهر) و طی روزهای چهارشنبه و ‌پنجشنبه (7 و 8 مهر) با شمالی شدن مجدد جریانات روی دریای خزر، در استان گیلان بارش باران و در مازندران، گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش ‌پراکنده باران رخ می‌دهد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی سه روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دمای هوا امروز و فردا (4 و 5 مهر) در شمال شرق کشور بین 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

وی همچنین یادآور شد: دریای خزر تا صبح فردا (5 مهر) با توجه به وزش باد شدید مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (5 مهر) صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (6 مهر) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (4 و 5 مهر) اهواز با بالاترین دمای 39 و 40 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای 18 و 20 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها