کد خبر: 515470
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۱:۳۶:۱۲
| |

مراکز معاینه فنی تهران در روز اربعین تعطیل است

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران اعلام کرد: تمامی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در روز اربعین حسینی تعطیل است.

مراکز معاینه فنی تهران در روز اربعین تعطیل است
کد خبر: 515470
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۱:۳۶:۱۲

اعتمادآنلاین| حسین مقدم روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با توجه به برگزاری مراسم های اربعین حسینی و برگزاری راهپیمایی جاماندگان از کربلا در تهران، تمامی مراکز معاینه فنی در شهر تهران فردا (یکشنبه) تعطیل است.

به گزارش ایرنا، وی در خصوص وضعیت مراجعات شهروندان به مراکز معاینه فنی نیز اضافه کرد: در حال حاضر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف است و مراجعان در کمترین زمان می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند به همین منظور به شهروندان توصیه می کنیم با توجه به تشدید آلودگی هوا در 6ماهه دوم سال با شروع فصل سرما خارج از الزامات قانونی مرتبط با انجام سالیانه معاینه فنی نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی خودروی خود و اخذ معاینه فنی برتر اقدام کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی پایتخت ادامه داد: شهر تهران از بضاعت 54 خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در 16 مرکز ثابت و 7 واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری تهران برخوردار است و این مراکز طبق استانداردهای فنی و کیفی یکسانی فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند و همچنین در ساعات اداری می‌توانند با سامانه پاسخگو 96006000 تماس بگیرند.

معاینه فنی تاکسی ها در پنج مرکز رایگان است

مقدم در خصوص وضعیت معاینه فنی تاکسیرانان نیز گفت: از ابتدای امسال هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی های شهر تهران را در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران، نیایش رایگان کردیم و تاکسیرانان در صورت داشتن پروانه معتبر می‌ توانند هر سال از این طرح بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای تاکسی با عمر 10 سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت باید هر 6 ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر 3 ماه یکبار نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

مقدم خاطرنشان کرد: هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک امسال مبلغ 47 هزار تومان است.

مدیرعامل معاینه فنی شهر تهران تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور 817 هزار و 703 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات تغییر چندانی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: از آمار اعلامی، 619 هزار و 628 دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که 14 درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 9 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، چهار درصد کمک فنر، 11 درصد تست ترمز و 14درصد عیوب ظاهری مردود شده‌اند و در مجموع 31 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

مقدم یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال 589 هزار و 218 گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد بیش از 124 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است و در مجموع حدود 21 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها