کد خبر: 515485
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۳:۲۱:۳۵
| |

نتایج نهایی آزمون ارشد علوم پزشکی اعلام شد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1400 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

نتایج نهایی آزمون ارشد علوم پزشکی اعلام شد
کد خبر: 515485
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۳:۲۱:۳۵

اعتمادآنلاین| آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1400 در چهار نوبت صبح و عصر در روزهای 31 تیر و 1 مرداد به مدت 160 دقیقه در 35 دانشگاه علوم پزشکی شامل 40 حوزه امتحانی در قالب 43 رشته و 10 مجموعه رشته برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این آزمون مجموعا 72 هزار و 815 نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد 46 هزار و 316 نفر در آزمون شرکت کردند و 26 هزار و 499 نفر (معادل 36 درصد) غائب بودند.

تعداد 50 هزار و 272 نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند و طبق فرم‌های خوداظهاری تکمیل شده 453 داوطلب مبتلا به کووید-19 بودند که جهت حفظ سلامتی سایر داوطلبان در محیطی جداگانه و با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی آزمون دادند.

انتخاب رشته محل کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی نیز با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در دهه اول شهریور انجام شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اگر در هر مرحله از روند آزمون، پذیرش، تحصیل مشخص شود که شرایط حضور در آزمون توسط داوطلب رعایت نشده و مجاز به شرکت در آزمون رشته مذکور و یا انتخاب آن رشته نبوده است، قبولی فرد لغو شده و ضمن محرومیت از شرکت در آزمون بعدی، طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون ها، در فرد تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها