کد خبر: 515612
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۸:۲۵:۲۳
| |

صابریان، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی تشریح کرد:

انجام تست کرونا از زائران اربعین حسینی/ 5 مصدوم و حادثه دیده منجر به فوت میان زائران گزارش شده

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی جزئیات ارائه خدمات اورژانس به زائران اربعین طی 24 ساعت گذشته را تشریح کرد و گفت: استقرار و افزایش نیروهای بهداشتی و درمانی در 3 مرز مهران، شلمچه و چذابه تداوم دارد.

انجام تست کرونا از زائران اربعین حسینی/ 5 مصدوم و حادثه دیده منجر به فوت میان زائران گزارش شده
کد خبر: 515612
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۸:۲۵:۲۳

اعتمادآنلاین| پیمان صابریان، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی درباره عملکرد سازمان اورژانس طی 24 ساعت گذشته جهت خدمت رسانی به زائران حسینی اظهار داشت: در این مدت بیش از 5 هزار و 194 نفر تردد از مرزهای مهران و شلمچه انجام گرفته که از این تعداد 500 نفر غیر ایرانی و 4694 نفر ایرانی بودند.

به گزارش فارس، وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده تاکنون تست‌های مربوط به بیماری‌های سل، مالاریا، التور و تست کووید 19 در میان این افراد منفی گزارش شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با اشاره به بازدید معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور از بیمارستان طریق القدس شهر بستان و بازدید از پایگاه‌های اورژانس و مراکز درمانی مرزی گفت: هماهنگی اعزام مصدوم حادثه مین انفجاری به بیمارستان امام حسین (ع) انجام گرفته است.

صابریان بیان داشت: همچنین تقویت نیروهای مستقر در مرز مهران و اعزام دو اتوبوس آمبولانس علاوه بر امکانات قبلی مستقر در منطقه انجام شده و هماهنگی با نیروهای مسلح جهت استقرار بالگرد در شلمچه و چذابه نیز صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی جهت اعزام متخصصین جراح عمومی و طب اورژانس به آبادان و ارسال اقلام مورد نیاز فوریت‌های پزشکی به نقاط صفر مرزی همچنین پیش‌بینی اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به سایر مرزها در صورت بروز حوادث احتمالی از دیگر اقدامات انجام گرفته طی 24 ساعت گذشته بوده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی از تداوم استقرار و افزایش نیروهای بهداشتی و درمانی در 3 مرز مهران، شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: تدوین کتابخانه الکترونیک ویژه سلامت در اربعین، ارسال پیامک لینک اتصال به کتابخانه الکترونیک برای 60 هزار نفر از زائرین اعزامی به اربعین از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

صابریان از آموزش چهره به چهره پزشکی به 5194 زائر و توزیع ماسک یکبار مصرف میان 15 هزار و 582 زائر طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 پایگاه سیار و ثابت اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و 10 درمانگاه ثابت و بیمارستان صحرایی ویژه اربعین فعال است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به اینکه تعداد کل مصدومین و حادثه‌دیدگان در این مدت 437 نفر بوده است، گفت: همچنین 74 مراجعه و اعزام به مراکز درمانی داشته‌ایم و 363 مصدوم و حادثه دیده درمان سرپایی خدمات دریافت کرده‌اند.

صابریان با بیان اینکه متاسفانه 5 مصدوم و حادثه دیده منجر به فوت میان زائران گزارش شده است، گفت: همچنین 16 مورد بستری در مراکز درمانی طی شبانه روز گذشته داشته‌ایم و در حال حاضر 334 نیروی متخصص پزشک و کادر درمانی مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شبانه‌روز گذشته 72 آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و 10 اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران همچنین 10 فروند بالگرد و هواپیمای اورژانس در حالت آماده باش برای خدمت رسانی بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها