کد خبر: 515629
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۹:۲۱:۴۷
| |

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

پیش‌بینی توفان سنگین از چابهار تا تنگه هرمز و تشکیل امواج با ارتفاع 6 متر/ پیشنهاد تشکیل کمیته بحران

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از روز جمعه 9 مهر تا روز دوشنبه 12 مهر توفان سنگین و کم نظیری کل سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را دربرمی‌گیرد.

پیش‌بینی توفان سنگین از چابهار تا تنگه هرمز و تشکیل امواج با ارتفاع 6 متر/ پیشنهاد تشکیل کمیته بحران
کد خبر: 515629
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۹:۲۱:۴۷

اعتمادآنلاین| نادر پسنده با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی درباره وقوع توفان در سواحل مکران تا تنگه هرمز توضیح داد: از روز جمعه 9 مهرماه توفان کم نظیری کل سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را دربرمی‌گیرد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: این توفان از نظر قدرت کم‌نظیر است و پیش‌بینی می‌شود امواج با ارتفاع بیش از 6 متر ایجاد کند.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ در حوزه تجهیزات دریایی،‌ صیادی و بندری، بار موجود در بنادر و ساخت و سازها حتما به این هشدار جدی توجه شود.

پسنده با تأکید بر اینکه این توفان کم‌نظیر تا دوشنبه 12 مهر در این مناطق دریایی و بندری ادامه دارد، گفت: این توفان هم دریا و هم بندر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و حتی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به اینجانب پیشنهاد داد که از امروز کمیته بحران در این‌باره شکل بگیرد.

بنابراین گزا‌رش طبق پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی دریایی عمان و خلیج فارس در تاریخ ‌6 مهر‌، اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان پیش بینی می‌شود و روز شنبه 10 مهر همه سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شرایط دریا توفانی پیش‌بینی می‌شود، در این راستا انتظار وقوع امواج بیش از 6 متر در این مناطق را خواهیم داشت.

روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا 6 متر و در فراساحل به بیش از 7 متر نیز می‌رسد و شرایط توفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه 12 مهر ادامه خواهد داشت.

توصیه شده است هر گونه فعالیت و تردد دریایی با اعمال ممنونیت و رعایت محدودیت‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام پذیرد.‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها