کد خبر: 515653
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۱۱:۰۲:۰۰
| |

فیلم استرچ نادی پلاستیک

انواع زیادی از بسته بندی ها برای بسته بندی مواد غذایی به کار برده شده­اند اما بدون استفاده از فیلم استرچ  موفق­ترین روش بسته بندی در این مورد بوده است. دلایل این موفقیت را در ادامه مطلب مشاهده خواهیم کرد.

فیلم استرچ نادی پلاستیک
کد خبر: 515653
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| انواع زیادی از بسته بندی ها برای بسته بندی مواد غذایی به کار برده شده‌­اند اما بدون استفاده از فیلم استرچ موفق‌­ترین روش بسته بندی در این مورد بوده است. دلایل این موفقیت را در ادامه مطلب مشاهده خواهیم کرد.

در بازار پر از رقابت امروزی، برای جذب حداکثری مشتری و رسیدن به موفقیت، توجه به تمام جزئیات امری ضروری است. دو تصویر زیر را مقایسه کنید. اگر دو تصویر مربوط به دو میوه­فروشی باشند و شما قصد خرید میوه داشته باشید، از کدام یک از دو فروشگاه خرید می­کنید؟ چیزی که باعث می­شود تصویر بالا در از بین دو تصویر انتخاب کنید، جذابیت خیره‌کننده­ای است که فیلم استرچ است به بسته بندی میوه­ها داده است.

تبلیغ : استعلام قیمت و خرید سلفون بسته بندی - بهترین کیفیت

بسته بندی مواد غذایی در ایران


بدون شک در صنعت مواد غذایی، نان و شیرینی، توجه به سلامت محصولات از اهمیت فوق­العاده­ای برخوردار است. یکی از عواملی که بهداشت و سلامت محصولات غذایی را تامین میکند، بسته بندی های استاندارد است. یک بسته بندی خوب علاوه بر جنبه­های بهداشتی، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

بسته بندی مواد غذایی در تمام دنیا تبدیل به یکی از لزومات دنیای مدرن شده است. امروزه کمتر کسی حاضر است محصولات غذایی را بدون بسته بندی مناسب تهیه نماید. بدون شک در صنعت مواد غذایی، نان و شیرینی، توجه به سلامت محصولات از اهمیت فوق­العاده ای برخوردار است. یکی از عواملی که بهداشت و سلامت محصولات غذایی را تامین میکند، بسته بندی های استاندارد است. یک بسته بندی خوب علاوه بر جنبه­های بهداشتی، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آن­ها را بررسی می­کنیم.

دلایلی مانند رعایت بهداشت، به خصوص در شرایطی مانند آنچه که در دوران پاندمی کووید-19 تجریه کردیم، همچنین زیباسازی محصولات، محافظت در برابر رطوبت و گرد و خاک و مراقبت از محصولات در موقع حمل و نقل از جمله علت­هایی هستند که لزوم بسته بندی مناسب و زیبای محصولات غذایی را نمایان می­کنند.

تبلیغ : استعلام قیمت و محافظ غذا - بهترین کیفیت

بسته بندی میوه و نان و شیرینی


بسته بندی میوه و نان و شیرینی به روش­های مختلفی مانند بسته بندی با فیلم استرچ انجام می­شود. در همه این روش­ها نکات و ویژگی­های مشخصی باید رعایت شود. از جمله ویژگی­هایی که در بسته بندی مواد غذایی باید رعایت شوند، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

- امکان چاپ و تبلیغات، درج لوگو و نام شرکت بر روی بسته بندی

- امکان شکل­دهی به محصولات با استفاده از بسته بندی مناسب

- پوشش کامل محصولات غذایی و دوخت بسته بندی برای محافظت از مواد غذایی در برابر عوامل گوناگون

- محافظت از محصول در حین حمل و نقل و چیدمان در فروشگاه­ها

- علاوه بر موارد اصلی گفته شده که نیاز اساسی در مورد همه بسته بندی ها نیز هستند، در مورد مواد غذایی موارد دیگری نیز باید رعایت شوند که عبارتند از:

- شفاف بودن بسته بندی و نمایان بودن محصولات درون بسته بندی

- حفظ استانداردهای محیطی از جمله رطوبت

- جلوگیری از ورود بعضی از گازها به درون بسته بندی (از جمله گاز دی اکسید کربن و نیتروژن)

- ارزان بودن بسته بندی مواد غذایی در عین زیبایی

فیلم استرچ محصولی است که همه موارد بالا را برای یک بسته بندی استاندارد در مورد نان و شیرینی و میوه تامین می­کند.

در ادامه در مورد این محصول بسته بندی توضیح می­دهیم.

پلاستیک بسته بندی مواد غذایی نادی پلاستیک


به طور معمول برای بسته بندی مواد خوراکی از فیلم استرچ به عنوان پلاستیک بسته بندی مواد غذایی استفاده می­شود. فیلم­های استرچ در طی یک اتفاق جالب و به شکلی اتفاقی توسط «رلف وایلی» اختراع شده است. این پلاستیک­ها شفاف بوده و زیبایی و درخشندگی چشم­نوازی به بسته بندی های مواد غذایی می­دهند.

همچنین با توجه به خاصیت ضد بخاری که دارند، از نفوذ بخار به درون بسته جلوگیری می­کنند. علاوه بر آن میزان اکسیژن درون بسته بندی نیز تنظیم می­شود. همچنین بدون بو بودن این فیلم­ها و قابلیت استفاده دستی و ماشینی از آن­ها موجب شده است که برای بسته بندی مواد غذایی گزینه مناسبی به شمار بروند. پی وی سی استرچ انواع گوناگونی دارد که در ادامه آن­ها را بررسی می­کنیم.

انواع pvc استرچ

2

فیلم بسته بندی استرچ معمولا در دو جنس پی وی سی و پلی­اتیلن تولید می­شود. با توجه به چسبندگی بیشتر و سازگاری با اکثر مواد غذایی، پرکاربردتر هستند. چسبندگی این فیلم­ها به دلیل پیوندهای مولکولی محکمی است که در بین مولکول­های آن وجود دارد.

همچنین در مورد بسته بندی موادی که چربی بالایی دارند، استفاده از فیلم پلی اتیلن (PE) مناسب تر است. به عنوان مثال برای بسته بندی کره و محصولات گوشتی که چربی دارند، استفاده از فیلم PE توصیه می­شود. علاوه بر موارد ذکر شده، نوع پی وی سی فیلم استرچ مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آن­ها را بررسی می­کنیم.

مزایای فیلم استرچ پی وی سی نادی پلاستیک

3
 

فیلم­های استرچ PE در برابر کشیدگی و ضربه مقاومت نسبتا بالایی در مقایسه با انواع دیگر فیلم­ها دارند. این عامل موجب می­شود که برای بسته بندی مواد غذایی که لبه­های تیزی دارند، استفاده از فیلم­های پی وی سی گزینه بهتری باشد.

زیبایی ظاهری و درخشندگی این فیلم­ها فوق­العاده است و در جذب حداکثری توجه مشتری نقش بسیار زیادی دارد.

در تولید این فیلم­ها با توجه به اینکه در بسته بندی مواد خوراکی به کار می­روند، تمام نکات بهداشتی در کارخانه­های تولیدی به خوبی رعایت می­شود و مواد به کار رفته در تولید آن­ها مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی انتخاب می­شوند.

مشما بسته بندی مواد غذایی


اگر به دنبال بهترین مواد برای بسته بندی مواد غذایی هستید و جذابیت محصولاتی که عرضه می­کنید و بهداشت آن­ها اهمیت زیادی برای شما دارد، بسیار مهم است که خرید مشما بسته بندی مواد غذایی را از تولیدکننده­‌های معتبر انجام دهید.

سخن پایانی


در دنیای کنونی که زیبایی و سلامت دو رکن مهم برای انتخاب محصولات به شمار می­‌رود، بسیار مهم است که همگام با نیازهای بازار پیش بروید. تولیدکنندگان و فروشندگان مواد غذایی، میوه، نان و شیرینی باید بتوانند محصولات خود را در بسته بندی ­های زیبا عرضه کنند.

همچنین توجه به استانداردهای بهداشتی نیز عامل بسیار مهمی برای جذب مشتری است. بهترین و مناسب­ترین بسته بندی برای مواد غذایی، استفاده از فیلم استرچ است. این فیلم­ها ظاهری شفاف دارند که زیبایی خیره­کننده­ای به ویترین فروشگاهها می­دهد. همچنین با توجه به تکنولوژی ساخت و جنس این فیلم­ها، سلامت و شکل ظاهری مواد غذایی نیز به خوبی با بسته بندی های نایلونی حفظ می­شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها