کد خبر: 515776
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

پیمان جبلی، رئیس جدید صداوسیما چه کسی است؟+ بیوگرافی و سوابق

پیمان جبلی سال1345 در خانواده‌ای مذهبی در محله شمیران تهران به دنیا آمده است و ازجمله مدیران صداوسیماست که مطابق با رشته تحصیلی خود سال‌ها در این سازمان در سطوح مختلف، تجربیات متعددی را پشت‌سر گذاشته است.

پیمان جبلی، رئیس جدید صداوسیما چه کسی است؟+ بیوگرافی و سوابق
کد خبر: 515776
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با پایان یافتن دوره مسئولیت «علی‌عسکری» در سازمان صداوسیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر او، در حکمی «پیمان جبلی» را به ریاست آن سازمان منصوب، و بر مواردی همچون «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

به گزارش صبح نو، پیمان جبلی کیست و چه کارنامه‌ای تا به امروز در رسانه ملی داشته است؟

از تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) تا ورود به صداوسیما


جبلی با حکم خود علی‌عسگری از 24مرداد 1395 تا همین امروز در سمت معاون برون‌مرزی او، سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه ملی بوده است. او البته در همین زمان مشاغل دیگری ازجمله تدریس در دانشگاه صداوسیما را هم بر عهده داشته و البته طبق اطلاع‌رسانی برخی کانال‌های خبری، او به‌دلیل مشغله سنگین‌تر ریاست صداوسیما از پذیرفتن پایان‌نامه‌های دانشجویی در دانشگاه صداوسیما امتناع کرده است.


پیمان جبلی سال1345 در خانواده‌ای مذهبی در محله شمیران تهران به دنیا آمده است و ازجمله مدیران صداوسیماست که مطابق با رشته تحصیلی خود سال‌ها در این سازمان در سطوح مختلف، تجربیات متعددی را پشت‌سر گذاشته است. جبلی در سال1372 مدرک کارشناسی‌ارشد را در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام‌صادق(ع) اخذ کرد و اکنون به زبان عربی مسلط است. او همچنین سال1383 در رشته فرهنگ و ارتباطات، با مدرک دکتری از دانشگاه امام‌صادق(ع) فارغ‌التحصیل شد و امروز به‌عنوان عضو هیات‌علمی و استادیار دانشگاه صداوسیما نیز مشغول به کار است. او در این سال‌ها مسوولیت‌های مختلفی در بخش‌های خبری و در معاونت سیاسی صداوسیما بر عهده داشته است.


دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه دو سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم، مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت ازجمله این مسوولیت‌هاست.

مشی سیاسی با رویکردی علمی


حضور جبلی در برخی مسوولیت‌های سیاسی مثل معاونت رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی باعث شد تا حضور پررنگ‌تری در بخش‌های خبری و سیاسی سازمان داشته باشد که معاونت خبر سابق که امروز به معاونت سیاسی شهرت دارد از این قبیل مسوولیت‌هاست و در زمان دوساله ریاست محمد سرافراز بر صداوسیما صورت گرفت. جبلی طی سال‌های1390 تا 1393 به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس فعالیت کرد و حضور در بخش‌های مختلف میدان سیاست خارجی باعث شد در دوران ریاست علی‌عسگری به‌عنوان معاون برون‌مرزی صداوسیما منصوب شود که در این بازه پنج‌ساله، شبکه‌های برون‌مرزی با چالش‌های مختلف کمبود بودجه و تهدید و مسدود شدن سایت‌ها و ماهواره‌ها مواجه شدند. بااین‌حال در همین دوران شبکه‌های مختلفی هم ازسوی وی افتتاح یا به‌حالت 24ساعته درآمد.

مواضع و دیدگاه‌های مرتبط با مردم در داخل و منطقه


ازجمله اقدامات جبلی راه‌اندازی شبکه العالم سوریه بود که حالا بیش از دوسال از راه‌اندازی آن می‌گذرد. جبلی ابتدای امسال گفت‌وگویی با «مهر» داشت که درباره راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی که برای اولین‌بار در خارج از مرزهای ایران صورت گرفته بود، گفت: «یکی از دلایل اصلی راه‌اندازی شبکه العالم سوریه و یکی از عواملی که انگیزه ما را برای راه‌اندازی این شبکه چند برابر کرد تاکیدات شهید سردار سلیمانی برای حفظ دستاوردهای جبهه مقاومت بود. تعبیر ایشان این بود که خون فرزندان ما و رزمندگان جبهه مقاومت که برای تثبیت این جبهه و دستاوردها در سوریه، عراق و مناطق دیگر ریخته شده نباید به هدر رود یا به تعبیر آن شهید بزرگوار، ما بر گروه‌های تروریستی و دشمنان محور مقاومت غلبه کردیم و حالا در عرصه افکار عمومی بقیه نباید روی این موج‌سوار شوند و بخواهند منطقه را در سمت‌وسویی مخالف با اهداف مقاومت پیش ببرند.»


جبلی همچنین در همین گفت‌وگو به یک رویکرد درباره سریال‌سازی داخلی و خارجی اشاره می‌کند و با اشاره به صنعت سریال‌سازی ترکیه می‌گوید: برخی سریال‌هایی که ما در داخل کشور تولید می‌کنیم، الزاما مطابق اهداف ما در بیرون مرزها نیست. درمورد ترکیه هم شما کافی است سریال‌های پخش خارجی‌شان را با سریال‌هایی که در داخل کشورشان تولید و پخش می‌شود مقایسه کنید. حجمی از غم و اندوه و سیاه‌نمایی که در سریال‌های داخلی ترکیه وجود دارد، به‌هیچ‌وجه در سریال‌های خارجی‌شان انعکاس ندارد. همه سریال‌های ترکیه‌ای که برای مخاطب خارجی در نظر گرفته شده، نشان‌دهنده اقتدار و زیبایی و جنبه‌های مثبت تاریخی فرهنگی و اجتماعی این کشور هستند.

تاکید بر ضرورت تحول در صداوسیما


روز گذشته، خبر دیدار جبلی با یک جمع فرهنگی منتشر شد. پیمان جبلی در دیدار با جمعی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بیان کرد: چالش اصلی در صداوسیما رساندن «گفتمان» انقلاب به «آنتن» است. به گزارش ایسنا، پیمان جبلی که از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های ریاست سازمان صداوسیما یاد می‌شود، در دیدار با مدیرعامل و مسوولان بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) و اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر و تحول در صداوسیما گفت: تلاش برای توفیق صداوسیما به‌عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین دستگاه فرهنگی کشور تنها وظیفه یک نفر یعنی رییس این سازمان نیست، بلکه همه مجموعه‌های فرهنگی دیگر و به‌خصوص جریان‌های مردمی باید تلاش کنند تا این‌ بار سنگین به سرانجام برسد.


در ابتدای این جلسه سیداحمد عبودتیان، مدیرعامل بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) درباره فعالیت‌های ده‌ساله این بنیاد فرهنگی و ایجاد جبهه منسجم مردمی در کشور سخن گفت و به معرفی بخش‌های مختلف جبهه فرهنگی کشور پرداخت.


همچنین رحیم آبفروش، دبیر جامعه ایمانی مشعر و سعید حسینی، رییس هیات‌مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی -اسلامی به بیان فعالیت‌های تخصصی خود و تعاملی که با صداوسیما می‌تواند اتفاق بیفتد، پرداختند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها