کد خبر: 515797
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۲:۱۰:۱۵
| |

تمام فولاد تولیدی کشور در بورس کالا عرضه می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در پی جلساتی که با حضور وزیر صنعت داشتیم، مقرر شد تمام فولاد تولیدی کشور در بورس گالا عرضه شود.

تمام فولاد تولیدی کشور در بورس کالا عرضه می‌شود
کد خبر: 515797
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۲:۱۰:۱۵

اعتمادآنلاین| نا به سامانی در بازار فولاد از جمله مسائل مورد انتقاد مشتریان بازار فولاد و مردم بود که گرانی و حباب قیمتی بالایی را به همراه دارد. یکی از روش‌های شفاف سازی این بازار، شفاف شدن عرضه و تقاضا است، به طوری که جایی برای حضور دلالان و معاملات غیرشفاف وجود نداشته باشد.

به گزارش فارس،روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره از برنامه‌ریزی برای عرضه همه فولاد کشور در بورس کالا خبر داد و گفت: صنعت فولاد از اهمیت ویژه‌ای در بخش تولید کشور برخوردار است و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به منظور رشد و توسعه بیشتر این صنعت در اولویت برنامه مسئولان و سیاست‌گذاران قرار دارد. از این رو به منظور رشد متوازن کل زنجیره فولاد کشور باید به کل تولیدات این زنجیره با یک رویکرد واحد و منطقی که برای تولید ایجاد انگیزه مضاعف کند، نگاه کرد.

وی با اشاره به برگزاری چند جلسه با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس و وزیر صمت، گفت: با توجه به بررسی تمامی جوانب، مقرر شده که عرضه انواع محصولات تولیدی از جمله کل فولاد در بورس کالا انجام شود تا شاهد تمرکز معاملات و حمایت واقعی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اعضای کمیسیون معتقدند که عرضه بخشی از محصولات در بورس کالا و بخش دیگر در خارج از بورس به دو نرخی شدن بازار منجر شده است، از این رو برای تحقق رفع موانع و پشتیبانی از تولید باید کل فولاد کشور در بورس کالا عرضه شود و حتی امکان صادرات محصولات از رینگ صادراتی بورس نیز فراهم شود.

ایزدخواه به اثر ورود کل محصولات مهم از جمله فولاد به بورس کالا اشاره کرد و گفت: اگر همه فولاد تولید شده در بورس کالا عرضه شود، بازار زیر نورافکن‌های شفافیت، تنظیم شده و قیمت‌ها بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا و به شیوه‌ای کاملا شفاف کشف می‌شود. به این ترتیب باید اجازه دهیم ساز و کار بورس کالا بر مبادلات کالایی کشور اجرایی شود تا رویه‌ای به سود تولیدکننده و مصرف کننده برقرار شود.

برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «لزوم حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها