کد خبر: 515811
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۳:۳۵:۰۹
| |

هیأت عالی‌رتبه حماس به قاهره می‌رود

منابع عربی از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت از رهبران جنبش حماس به قاهره پایتخت مصر خبر دادند.

هیأت عالی‌رتبه حماس به قاهره می‌رود
کد خبر: 515811
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۳:۳۵:۰۹

اعتمادآنلاین| پس از افشای سفر یک هیأت اسرائیلی به قاهره، یک هیأت عالی‌رتبه حماس نیز به زودی به قاهره می‌رود.

به گزارش فارس، هیأت حماس به ریاست «یحیی السنوار» رئیس این جنبش در نوار غزه به قاهره می‌رود و قرار است «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز به این هیأت بپیوندد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، هنوز جنبش حماس به صورت رسمی سفر این هیأت به قاهره را اعلام نکرده است اما انتشار این خبر در حالی است که مصر اجرای اقداماتی در زمینه بازسازی نوار غزه را آغاز کرده است.

هیأت مذکور در قاهره قرار است چند پرونده مهم از جمله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی، بازسازی نوار غزه و آتش بس در غزه را بررسی کند.

رسانه‌های عربی همچنین گزارش دادند که در نتیجه تلاش میانجی‌گران، رژیم صهیونیستی از شروط خود مبنی بر مرتبط کردن پرونده بازسازی نوار غزه با پرونده تبادل اسرا با حماس، عقب‌نشینی کرده و اجازه واردات مصالح ساختمانی، مواد خام و دیگر مواد و کالاهایی که پیش از این واردات آن به نوار غزه ممنوع بود، صادر کرده است.

از سوی دیگر منابع عربی از سفر اخیر یک هیأت اسرائیلی به قاهره خبر دادند. برخی منابع آگاه نیز گزارش دادند که سفر این هیأت اسرائیلی به قاهره با میانجی‌گری مصر برای انجام تبادل اسرا با حماس مرتبط بوده است.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، 4850 فلسطینی از جمله 225 کودک و 41 زن در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که 540 نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان 2014، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ 12 روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها