پیونگ یانگ پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط را "حقه و فریب" خواند

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد، کیم جونگ اون بر احیای خطوط تماس فرامرزی با کره‌جنوبی در اوایل اکتبر تاکید کرد و این تلاشی برای ارتقای روابط سرد است، اما او هشدار داد تصمیم با سئول است که مسیر آتی روابط دوجانبه را مشخص کند.

پیونگ یانگ پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط را "حقه و فریب" خواند
کد خبر: 515878
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۱۰:۰۸

اعتمادآنلاین| کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی چهارشنبه در دومین روز جلسه مجمع عالی خلق کشورش همچنین گفت که سیاست خصمانه آمریکا در قبال پیونگ‌یانگ از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اصلا تغییری نکرده است و پیشنهاد آن برای مذاکرات بدون پیش‌شرط "چیزی جز حقه کوچک برای پنهان کردن اقدامات خصمانه‌اش نیست."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، با این حال ایالات متحده فورا این ادعاهای رهبر کره‌شمالی را رد کرده و از پیونگ‌یانگ خواست به مذاکره بازگردد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده هیچ قصد خصمانه‌ای علیه کره‌شمالی ندارد. ما آماده ملاقات با کره‌شمالی بدون پیش‌شرط هستیم. امیدوارم کره‌شمالی به پیشنهاد ما واکنش مثبتی نشان دهد.

وزارت اتحاد کره‌جنوبی اعلام کرد، فعال شدن مجدد خطوط تلفن قطع شده به حل بسیاری از مسائل معلق بین دو کره کمک می‌کند و ابراز امیدواری کرد که خطوط به صورت پایدار در آینده به کار خود ادامه دهند.

آژانس خبری مرکزی کره موسوم به کی.سی.ان.ای گزارش داد که کیم جونگ اون "قصد دارد تا اطمینان حاصل کند که خطوط ارتباطی شمال و جنوب که به دلیل وخامت روابط بین دو کره قطع شده بود، از اوایل اکتبر بازسازی می‌شود."

رهبر کره‌شمالی تاکید کرد: این احیای تماس‌ها بخشی از تلاش‌ها برای تحقق بخشیدن به انتظارات و تمایل کل ملت کره برای مشاهده زودتر بهبود روابط شمال و جنوب از بن‌بست کنونی و صلح پایدار در شبه جزیره کره است. ما نه هدف و نه دلیلی برای تحریک کره‌جنوبی داریم و نه هیچ ایده‌ای برای آسیب رساندن به آن و لازم است کره‌جنوبی به سرعت از توهم، آگاهی از بحران و آگاهی از آسیب دیدن خلاص شود که باید مانع از تحریکات کره‌شمالی شود. اینکه بستگی به نگرش مقامات کره‌جنوبی دارد که آیا روابط بین دو کره دوباره احیا و در مرحله جدیدی توسعه یابد یا همچنان وضعیت بدتر را حفظ کند."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها