کد خبر: 516286
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

ایران مسافران امارات را تور می‌کند!

با آغاز اکسپوی دوبی، شرکت‌های ایرانی به دنبال آن هستند که با استفاده از ظرفیت‌های فعال شده در کنار توسعه تجارت، در حوزه گردشگری نیز اقداماتی جدید انجام دهند.

ایران مسافران امارات را تور می‌کند!
کد خبر: 516286
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، اکسپو 2020 دوبی که بنا بود سال گذشته برگزار شود اما با توجه به شیوع جهانی کرونا به تاخیر افتاد از چند روز قبل رسما کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، این برنامه جهانی که از حدود 170 سال قبل برگزاری آن آغاز شده، برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه و به میزبانی امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این برنامه شش ماهه خواهد بود و از نهم مهر ماه امسال تا 13 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

برنامه ریزی‌ها نشان می‌دهد که حدودا 25 میلیون بازدیدکننده از 192 کشور جهان در طول این مدت به دوبی سفر خواهند کرد و از این رو ظرفیتی قابل توجه برای معرفی شرکت‌ها و زیرساخت‌های ایران به وجود آمده است.

در طول هفته‌های گذشته جلسات گسترده‌ای برای حضور حداکثری شرکت‌های ایرانی در اکسپو دوبی برگزار شده و سازمان توسعه تجارت در کنار اتاق بازرگانی مقدمات حضور شرکت‌های ایرانی و معرفی آنها در محیطی که به ایران اختصاص داده شده را فراهم کرده‌اند.

در کنار استفاده از ظرفیت مذاکره و عقد قراردادهای تجاری جدید به نظر می‌رسد ایران نیم نگاهی نیز به جذب 25 میلیون بازدیدکننده از امارات متحده عربی دارد. ایران که از زمان شیوع کرونا، صدور ویزای گردشگری را متوقف کرده بود از چند روز قبل با رعایت پروتکل‌ها این فرایند را از سر گرفته است و اکسپو دوبی می‌تواند در این حوزه گامی مهم باشد.

علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران می‌گوید امیدواریم بتوانیم در فرصت اکسپو دوبی با پکیج‌هایی که شرکت‌های مسافرتی تدوین کرده‌اند دست‌کم 5 درصد از 25 میلیون جمعیتی که در این شش ماه وارد امارات می‌شوند را جذب کشور کرده و در مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار پذیرای آن‌ها باشیم.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان این مطلب توضیح داد: بیشتر از یک سال است که هر هفته در سازمان توسعه و تجارت ایران جلسات مشترکی داشتیم و در نهایت قرار شد که برای اولین بار اتاق بازرگانی ایران کمیته‌ای به نام کمیته اکسپو تشکیل داده و مسئولیت برنامه‌ریزی و اعزام هیات‌های تجاری را بر عهده بگیرد.

عبدالملکی ادامه داد: خوشبختانه کمیته اکسپو اتاق ایران برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری جلسات B2B مفید میان تجار ایرانی با تجار سراسر دنیا در دوبی را ترتیب داده و امیدواریم بتوانیم از تجارب و دانش کشورهای دیگر در صنعت گردشگری نهایت بهره را ببریم.

او با بیان اینکه قیمت بلیت نمایشگاه از حدود 95 درهم شروع شده و حداکثر به 150 درهم می‌رسد و بلیت افراد زیر 18 سال و بالای 60 سال رایگان و بلیت همراهان این افراد هم با 50 درصد تخفیف همراه خواهد بود گفت: قرار بر این است که هر هفته از یکی از استان‌های کشور در پاویون ایران حضور داشته باشند و به مدت یک هفته جاذبه‌های قومی، محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی، غذاهای سنتی و ... را به معرض نمایش بگذارند.

عبدالملکی با بیان اینکه ایران باید فرصت برگزاری اکسپو در امارات به خصوص به دلیل نزدیکی جغرافیایی آن غنیمت دانسته و از آن نهایت استفاده را داشته باشد یادآوری کرد: پیش‌بینی‌شده 192 کشور در این رویداد حاضر شده و فضایی بالغ بر 500 هکتار را در بر گرفته و 25 میلیون نفر در امارات از این رویداد بین‌المللی بازدید خواهند داشت. این رویداد یکی از پربازدیدترین رویدادهای فرهنگی جهان است و در نوع خود بی‌نظیر است و باعث رشد و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها