کد خبر: 516583
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

از کفن تا مرغ؛ عجیب‌‌ترین جوایز لیگ‌های فوتبال را بشناسید + عکس

فوتبال یکی از محبوب‌‌ترین ورزش‌های جهان است که معمولاً در پایان هر لیگ یا دوره مسابقات به تیم‌های برنده به فراخور حال جوایزی داده می‌شود، اما گاه این جوایز بیش از آنکه جنبه ارزشی یا مادی داشته باشند، عجیب و غریب هستند.

از کفن تا مرغ؛ عجیب‌‌ترین جوایز لیگ‌های فوتبال را بشناسید + عکس
کد خبر: 516583
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فوتبال یکی از محبوب‌‌ترین ورزش‌های جهان است که معمولاً در پایان هر لیگ یا دوره مسابقات به تیم‌های برنده به فراخور حال جوایزی داده می‌شود، اما گاه این جوایز بیش از آنکه جنبه ارزشی یا مادی داشته باشند، عجیب و غریب هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک رسانه اماراتی برخی از عجیب‌‌ترین جوایزی را که تاکنون به تیم‌های قهرمان فوتبال اهدا شده است برشمرده که ذکر برخی از آنها خالی از لطف نیست.

جام کفن

در پرو یک دوره مسابقات قهرمانی فوتبال آماتور برگزار می‌شود که به جام «آتادیس» یا همان کفن‌ها شهرت داشته و به تیم‌های اول تا سوم آن تابوت اهدا می‌شود.

فوتبال 1

دلیل اهدای تابوت این است که 12 تیمی که در این جام شرکت می‌کنند عضو 12 مرکز کفن و دفن منطقه پونو در جنوب پرو شرکت هستند.

در پایان مسابقات تیم قهرمان تابوت مجلل خود را که قیمت آن حدود 1300 دلار است بالای سر برده و اعضای تیم با آن جشن می‌گیرند.

مرغ و ماهی

شاید بتوان گفت عجیب‌‌ترین جام‌های فوتبال از حیث نوع جوایز اعطاشده در کشورهای آفریقایی برگزار می‌شوند، به عنوان مثال در لیگ مالاوی یکی از بازیکنان بعد از آنکه بهترین بازیکن زمین شناخته شد یک مرغ زنده از برگزارکنندگان دریافت کرد.

فوتبال 2

به خلیفه کولیبالی آقای گل لیگ مالی سال جاری میلادی هم یک گاو داده شد و به نفر دوم در لیست گلزنان هم یک بز رسید.

در لیگ لهستان به بهترین بازیکن در یکی از بازی‌های لیگ این کشور یک مرغ اهدا شد.

فوتبال 3

مارتین ادگارد بازیکن بلژیکی فعلی آرسنال یک بار زمانی که بازیکن رئال سوسیداد بود بعد از دریافت لقب بهترین بازیکن ماه از یکی از طرفداران این تیم یک ماهی جایزه گرفت.

فوتبال 4

در عراق نیز جایزه قهرمان یک دوره مسابقات آماتور، گوسفند تعیین و به نایب‌قهرمان هم مرغابی اهدا شد.

بسته اینترنتی

در سال 2018 به بازیکن تیم صن داونز (Mamelodi Sundowns FC)، یکی از تیم‌های لیگ آفریقای جنوبی که بعد از بازی در برابر بولوکوانی سیتی (- Polokwane City) بهترین بازیکن زمین شناخته شد، یک بسته اینترنت پنج گیگابایتی داده شد.

فوتبال 5

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها