کد خبر: 516654
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۱:۰۸:۱۳
| |

آغاز ساخت نخستین فیلم سینمایی روسیه در فضا

روسیه نخستین بار یک گروه فیلم سازی را برای تولید یک فیلم سینمایی به ایستگاه بین المللی فضایی در مدار زمین فرستاده است.

آغاز ساخت نخستین فیلم سینمایی روسیه در فضا
کد خبر: 516654
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۱:۰۸:۱۳

اعتمادآنلاین| یولیا پرسلید، بازیگر 37 ساله به همراه کلیم شیپنکو، تصویربردار و کارگردان سه شنبه با فضاپیمای سایوز ام اس 19 به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاده شدند.

به گزارش بی بی سی، آنتون شکاپلروف، فضانورد روس هدایت این ماموریت فضایی را برعهده دارد.

فضاپیمای سایوز حامل این سه نفر ساعت 8:55 صبح به وقت گرینیچ، پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان را ترک کرد و سه ساعت بعد به ایستگاه بین المللی فضایی رسید.

خانم پرسلید قرار است طی حضور 12 روزه خود در مدار زمین، نقش یک جراح قلب را بازی کند که برای نجات جان یک فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاده شده است.

اولگ نویتسکی و پیوتر دوبرو، دو فضانورد روس مستقر در این ایستگاه قرار است در این فیلم نقش بازی کنند.

پیش از این سازمان فضایی آمریکا، ناسا هم اعلام کرده بود که قصد دارد تام کروز، بازیگر آمریکایی را برای شرکت در یک فیلم به ایستگاه بین المللی بفرستد.

تولید یک فیلم سینمایی در فضا با مخالفت هایی هم همراه شده است.

مخالفت سرگی کریکالف که از مدیران ارشد سازمان فضایی روسیه است، با اعزام بازیگر به این ایستگاه باعث شد که برای چند روز از کار خود اخراج شود.

میخاییل کورنینکو، از فضانوردان سازمان فضایی روسیه هم در مصاحبه با بخش روسی بی بی سی از مخالفت خود و بعضی از همکارانش با این طرح خبر داده است.

آقای کورنینکو گفت: ایستگاه بین المللی فضایی جایی برای بازیگران، دلقک ها و توریست ها نیست. این ایستگاه یک آزمایشگاه عظیم است و نباید برای کار حرفه ای آن مزاحمت ایجاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها