کد خبر: 516856
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۲:۱۴
| |

واکنش مسکو به اخراج ۸ دیپلمات روس:

ناتو تکلیف روابط خود با روسیه را روشن کند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو برای اخراج هشت دیپلمات روسی، از این سازمان خواست که وضعیت روابط خود با روسیه را تعیین کند.

ناتو تکلیف روابط خود با روسیه را روشن کند
کد خبر: 516856
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۲:۱۴

اعتمادآنلاین| ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو برای اخراج هشت دیپلمات روسی ؛ از این سازمان خواست که وضعیت روابط خود با روسیه را تعیین کند.

به گزارش ایرنا، زاخارووا در شبکه تلویزیونی «روسیه 24» خطاب به ناتو اظهار داشت: «باید جواب دهید که مفهوم واقعی شما از ایجاد روابط چیست؟ دقیقا چه می خواهید؟ به نظر من، زمان تصمیم گیری فرا رسیده است، پس از چنین اقداماتی لازم است که تصمیم بگیریم، از جمله در سطح عمومی، دقیقاً چه می خواهید.»

پیشتر وزارت خارجه روسیه قول داده بود به اخراج دیپلمات های روس از ماموریت به ناتو پاسخ دهد.

ناتو تصمیم گرفته است هشت دیپلمات روس تحت نظر این ناتو را اخراج کرده و موقعیت دو دیپلمات دیگر را کاهش دهد. تصمیم گرفته شد تعداد کل نمایندگان روسیه در مقر نهادهای اتحادیه اروپا در بروکسل را از 20 نفر به 10 نفر کاهش یابد.

زاخارووا روز گذشته در نشست خبری هفتگی نیز گفت: تصمیم ناتو برای اخراج دیپلمات های روس از مقر این پیمان برای مسکو غیرمنتظره بود.

وی خاطرنشان کرد که این اقدام ناتو بی اساس و عوام فریبانه است و مسکو به آن پاسخ می دهد.

ناتو روز چهارشنبه هشت تن از نمایندگان روسیه در این اتحاد نظامی را اخراج و اعلام کرد که آنها مخفیانه به عنوان افسران اطلاعاتی کار می‌کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها