مقام سابق پنتاگون:

دفاع سایبری آمریکا در سطح کودکستان است

یک مقام سابق پنتاگون وضعیت دفاع سایبری آمریکا را "کودکستانی" توصیف کرد و گفت آمریکا میدان رقابت در هوش مصنوعی را به چین واگذار کرده است.

دفاع سایبری آمریکا در سطح کودکستان است
کد خبر: 517241
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۱:۴۲:۱۱

اعتمادآنلاین| نیکلاس شایلان رئیس سابق نرم افزار پنتاگون به فایننشال تایمز گفت ایالات متحده در حال حاضر میدان رقابت هوش مصنوعی را به چین واگذار کرده است، زیرا پکن به دلیل پیشرفت‌های خود در زمینه ظهور قابلیت‌های سایبری، به سمت تسلط جهانی حرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، براساس ارزیابی‌های اطلاعاتی غرب، چین دومین اقتصاد بزرگ جهان، احتمالاً در 10 سال آینده بر بسیاری از فناوری‌های کلیدی در حال ظهور به ویژه هوش مصنوعی، زیست شناسی مصنوعی و ژنتیک تسلط دارد.

نخستین افسر نرم افزاری پنتاگون که در اعتراض به سرعت کند تحول فناوری در ایالات متحده استعفا کرد، افزود: عدم پاسخگویی، آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما در 15 تا 20 سال دیگر هیچ فرصتی برای رقابت با چین نداریم. در حال حاضر، این یک عمل انجام شده است و به نظر من در حال حاضر پایان یافتن است.

این مقام پیشین پنتاگون اضافه کرد: اینکه آیا به جنگ نیاز است یا خیر، یک موضوع نامعلوم است اما دفاع سایبری در برخی از ادارات دولتی ایالات متحده در "سطح کودکستان" بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها