1570 ؛ خط اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته بهداشت روان در سال 1400 با صدرو پیامی بر تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، به ویژه در دوران کرونا، تأکید و اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش، با آگاهی از خطر آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا، برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و پیشگیرانه به دانش‌آموزان تلاش می کند.

1570 ؛ خط اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان
کد خبر: 517284
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۴:۳۶:۱۶

اعتمادآنلاین| علیرضا کاظمی در آستانه «هفته بهداشت روان» ( 18 تا 24 مهرماه) پیامی را به همین مناسبت صادر و بر تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، به ویژه در دوران کرونا، تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، در متن پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش آمده است: بهداشت روان، یکی از مؤلفه‌های مهم در کیفیت زندگی است که حفظ و تقویت آن می‌تواند زمینه‌ساز رشد فردی و اجتماعی، رضایت از زندگی، امید به آینده و محافظت در برابر انواع عوامل مخاطره آمیز در زندگی باشد.

عوامل مختلفی، بهداشت روان را در دنیای معاصر، مورد مخاطره و تهدید قرار داده‌اند که طیف گسترده‌ای از اختلال‌ها و بیماری‌ها و در نتیجه، تضعیف شاخص‌های کیفیت زندگی را به دنبال دارند.

در بین این مخاطرات، اپیدمی کرونا موجب تشدید عوامل مخاطره‌آمیز بهداشت روان شد و تبعات آن، از جمله سوگ از دست دادن عزیزان و نیز استرس‌های ناشی از بیماری و ابتلا به آن، موجب فشار گسترده‌ای به کیفیت زندگی بشر گردید.

در این بین، کودکان و نوجوانان، بیشتر از هر زمان دیگری، متأثر از این عوامل مخاطره‌آمیز هستند و لازم است با راهکارهای مختلف، ضمن کاهش و کنترل عوامل مخاطره آمیز، نسبت به محافظت و نیز ارتقای تاب‌آوری ایشان در برابر عوامل مخاطره‌آمیز بهداشت روان، کوشش کرد.

وزارت آموزش و پرورش، با آگاهی از خطر آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا، همه اهتمام خود را برای ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای و پیشگیرانه و نیز ظرفیت‌سازی برای فرصت برابر و عادلانه برای دسترسی دانش‌آموزان به این خدمات، با هدف اطمینان از بهداشت روان و مواجهه مؤثر ایشان با عوامل مخاطره‌آمیز در دوران کرونا، به کار بسته است.

تماس گسترده و روزانه مشاوران مدارس با دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان، ارائه خدمات ضروری مشاوره و مددکاری اجتماعی، راه اندازی خط ملی نماد به شماره 1570، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه و خودمراقبتی، انتشار پوسترهای آموزشی ترویجی، شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات مورد نیاز به ایشان، بخشی از خدمات آموزش و پرورش برای حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان و محافظت از ایشان در برابر مخاطرات روانی اجتماعی است.

در پایان این پیام نیز آمده است: اکنون در آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن تشکر و قدردانی از جامعه بزرگ فرهنگیان و نیز خانواده‌های عزیز برای کوشش و تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، بویژه در دوران کرونا،امید است در آینده نیز همچنان با کمک یکدیگر بتوانیم گام های بلندتری برای ارتقای شاخص‌های بهداشت روان دانش‌آموزان برداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها