شلاق درمانی! روش طالبان برای ترک معتادان

خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویری از جمع‌آوری افراد معتاد در کابل منتشر کرده است که به روشنی رفتار مملو از خشونت با این افراد را نشان می‌دهد.

شلاق درمانی! روش طالبان برای ترک معتادان
کد خبر: 517414
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۱۱:۰۶:۴۴

اعتمادآنلاین| طالبان بسیار احساساتی و بدون یک طرح عملی برای درمان بیش از سه میلیون معتاد اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایندیپندت، حدود یک ماه قبل، مسئولان نهادهای بهداشت و سلامت افغانستان به دستور رهبری طالبان، روند جمع‌آوری افراد معتاد به موادمخدر از خیابان‌های شهرهای مختلف افغانستان را آغاز کردند و مدعی‌اند که این افراد را درمان می‌کنند. تصاویر منتشر شده از جریان جمع‌آوری افراد معتاد نشان می‌دهند که جنگجویان طالبان با شلاق، قنداق تفنگ و با شیوه‌های خشن و تحقیرآمیز، افراد معتاد به موادمخدر را به سمت زندان‌ها یا مراکز درمانی هدایت می‌کنند.


در یکی از این ویدیوها از شهر شبرغان در شمال افغانستان، می‌بینیم که جنگجویان طالب چند مرد معتاد را بازداشت کرده‌اند و در حالی که یکی از آنان روی بدن این افراد آب می‌ریزد، دیگری با شلاق بر بدنشان می‌کوبد و می‌پرسد: «بازهم موادمخدر دود می‌کنی یا توبه کردی؟»


در روزهای اخیر، روند جمع‌آوری افراد معتاد به موادمخدر در شهرهای بزرگ افغانستان از جمله کابل، مزارشریف، هرات و قندهار افزایش یافته و طالبان برای درمان این افراد بر استفاده از شلاق و زور تمرکز کرده‌اند.


از تعداد افراد معتاد به موادمخدر در افغانستان آمار دقیقی وجود ندارد اما وزارت بهداشت دولت پیشین افغانستان شمار این افراد را حدود سه میلیون تن اعلام کرده بود که از این میان، 850 هزار تن زن‌اند. بر اساس این آمار، در سراسر افغانستان، چهار هزار و 70 تخت برای بستری و درمان افراد معتاد وجود دارد که 18 درصد آن‌ها به زنان اختصاص داده شده است. البته طالبان تاکنون برای درمان زنان معتاد هیچ اقدامی نکرده است.


خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویری از جمع‌آوری افراد معتاد در کابل منتشر کرده است که به روشنی رفتار مملو از خشونت با این افراد را نشان می‌دهد. آسوشیتدپرس نوشته است که شماری از افراد بازداشت شده که به گفته پزشکان به بیماری‌های روحی و روانی مبتلا هستند، با دست‌های بسته کنار یک دیوار سنگی نشسته‌ و مجبورند از دستورهای طالبان پیروی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها