نیویورک تایمز:

دولت بایدن ترجیح می دهد روی محدود کردن نفوذ ایران تمرکز کند

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره وضعیت سوریه و رویکرد کنونی واشنگتن درقبال این کشور نوشت: واضح است که بشار اسد باقی مانده و تحریم‌های آمریکا نتیجه چندانی به همراه نداشته است، به نظر می رسد رئیس جمهور بایدن روی موضوعات دیگر، ازجمله محدود کردن نفوذ ایران تمرکز کرده است.

دولت بایدن ترجیح می دهد روی محدود کردن نفوذ ایران تمرکز کند
کد خبر: 517439
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۱۲:۳۲:۰۳

اعتمادآنلاین| روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود با اذعان به شکست آمریکا در به زانو درآوردن بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق اعمال فشار و تحریم این کشور نوشت: هرچند که اسد در حال حاضر با مشکلات فراوانی در کشور، به ویژه از نظر اقتصادی روبروست اما او همچنان در قدرت باقی مانده است.

به گزارش ایسنا این روزنامه آمریکایی در ادامه به تمایل سایر کشورهای عربی برای بازسازی روابط خود با دمشق اشاره کرد و افزود: کشورهای ثروتمند عربی حاشیه خلیج (فارس) همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی که در اوایل جنگ داخلی سوریه به حمایت از افراد مسلح و شورشیان پرداخته بودند نیز مخالفت خود با بشار اسد را کنار گذاشته و اکنون به دنبال توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سوریه هستند اما منابع مالی آن به دلیل تحریم‌های آمریکا هنوز تامین نشده است.

نیویورک تایمز همچنین در گزارش خود با بررسی دشواری های کنونی پیش روی رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: بشار اسد در دوران جنگ در این کشور تا حد زیادی برای بیرون راندن شورشیان به ایران و روسیه تکیه کرد و این کشورها نیز درحال حاضر به دنبال فرصت هایی در سوریه برای سرمایه گذاری هستند.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش اذعان کرد که فشارهای آمریکا علیه سوریه نتیجه مورد نظر واشنگتن را محقق نکرده و اکنون دولت جو بایدن رویکرد خصمانه کمتری را درقبال بشار اسد در مقایسه با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا اتخاذ کرده است، هرچند که او همچنان کشورهای عربی شریک خود را به بهبود روابط با دمشق تشویق نمی کند و از امارات و عربستان خواسته است تا از سرمایه گذاری در سوریه و آزاد کردن دارایی های دولت اسد خودداری کنند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در این باره به نیویورک تایمز گفت: واضح است که بشار اسد باقی مانده و تحریم های آمریکا نتایج زیادی در پی نداشته است. بنابراین، دولت بایدن ترجیح داده است روی سایر موضوعات، ازجمله مقابله با همه گیری کرونا، کاهش مشکلات اقتصادی در منطقه و محدود کردن برنامه هسته ای ایران متمرکز شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها