کد خبر: 517546
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۰۷:۴۶:۰۰
| |

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

سوریه، غزه و توافق‌های ابراهیم؛ پرونده‌های روی میز وزرای خارجه آمریکا، اسرائیل و امارات

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور امروز چهارشنبه با همتایان اسرائیلی و اماراتی خود در مورد ایران، سوریه، وضعیت غزه و دیگر کشورها گفتگو خواهد کرد.

سوریه، غزه و توافق‌های ابراهیم؛ پرونده‌های روی میز وزرای خارجه آمریکا، اسرائیل و امارات
کد خبر: 517546
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۰۷:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| این مقام آمریکایی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد دیدار امروز بلینکن با یائیر لاپید ، وزیر خارجه اسرائیل و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در واشنگتن گفت که "موضوعات مورد توجه ما در منطقه مورد بحث قرار خواهد گرفت."

به گزارش ایسنا مقام مذکور عنوان داشت: واشنگتن امیدوار است "توافقنامه‌های ابراهیم" بین اسرائیل و همسایگانش گسترش یابد.

وی گفت: علاوه بر ایران ، سوریه و مساله توسعه اقتصادی، وزیران خارجه حاضر در مورد روابط با چین، اجرای توافقنامه‌های ابراهیم و وضعیت نوار غزه بحث خواهند کرد.

این مقام تأکید کرد که دولت بایدن از راه حل "دو کشوری" حمایت می‌کند ، اما خاطرنشان کرد که ایالات متحده از اسرائیل در مبارزه با "تروریسم" حمایت می‌کند و بلینکن در مورد مدرن سازی سامانه "گنبد آهنین" با لاپید بحث خواهد کرد.

مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ایالات متحده ، اسرائیل و امارات دو گروه کاری جدید را روز چهارشنبه راه اندازی خواهند کرد که یکی از دو گروه بر همزیستی مذهبی تمرکز خواهد کرد ، در حالی که گروه دیگر بر مسائل مربوط به آب و انرژی تمرکز می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها