عمران خان:

رفتار نامناسب با طالبان، افغانستان را دچار هرج و مرج می‌کند/جامعه بین المللی با این گروه درگیر نشوند

نخست وزیر پاکستان گفت: این نکته بسیار مهم است که جامعه بین المللی باید با افغانستان به‌درستی رفتار کند، و اگر این اتفاق نیفتد، این احتمال وجود دارد که افغانستان به دهه 1990 بازگردد.

رفتار نامناسب با طالبان، افغانستان را دچار هرج و مرج می‌کند/جامعه بین المللی با این گروه درگیر نشوند
کد خبر: 517622
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۳:۳۷:۰۵

اعتمادآنلاین| نخست وزیر پاکستان به جامعه بین المللی هشدار داد که اگر با طالبان به درستی برخورد نشود، افغانستان می‌تواند به دهه 90 خود بازگشته و دچار هرج و مرج شود.

به گزارش فارس «عمران خان» از جامعه بین المللی خواست تا تحریم‌های خود علیه افغانستان را کاهش داده و با طالبان درگیر نشوند.

خان گفت: این نکته بسیار مهم است که جامعه بین المللی باید با افغانستان به‌درستی رفتار کند، و اگر این اتفاق نیفتد، این احتمال وجود دارد که افغانستان به دهه 1990 بازگردد.

وی با بیان اینکه طالبان داعش را در افغانستان شکست داده، افزود: طالبان باید به جامعه بین المللی اطمینان دهد که به حقوق بشر احترام می‌گذارد و روابط خود را با همه گروه‌های تروریستی قطع می‌کند.

نخست وزیر پاکستان این اظهارات را در حالی مطرح کرد که تاکنون هیچ کشوری در جهان طالبان را به رسمیت نشناخته است.

امیرخان متکی، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در گردهمایی در مرکز مطالعات بشردوستانه در قطر، گفت که جامعه بین المللی باید با دولت جدیددر افغانستان برای تأمین رفاه افغان‌ها همکاری کند.

متقی به جامعه بین المللی اطمینان داد که افغانستان متعهد به روابط خوب و متقابل با همه کشورهای جهان بوده و هیچ کس نباید از وضعیت متشنج کنونی در افغانستان به نفع خود استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها