طرفداران "الفتح" مقابل مرکز انتخابات کربلا تظاهرات کردند

ده ها نفر امروز چهارشنبه در مقابل ساختمان دفتر انتخاباتی کربلای معلا در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی تظاهرات کردند.

طرفداران "الفتح" مقابل مرکز انتخابات کربلا تظاهرات کردند
کد خبر: 517634
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۴:۵۳:۳۴

اعتمادآنلاین| تظاهرات کنندگان حامی ائتلاف الفتح نسبت به نتایج اعلامی از سوی کمیسیون عالی انتخابات عراق اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا، این معترضان در گفت و گو با برخی رسانه های عراقی از «سرقت آرا» گفتند و تصریح کردند که «آنچه در وضعیت مراکز انتخاباتی مشاهده شد با شرایط اعلامی کمیسیون انتخابات مغایر بود.»

معترضان خواستار شمارش دستی همه آرا و پرده برداری از آنچه «بازی با رای» و نیز «توطئه علیه الفتح با مصادره رای های آن» نامیدند، شده اند.

در رخدادی دیگر، بعد از اعلام نتایج انتخابات، معترضان وابسته به «ریاض التمیمی» نامزد ائتلاف «قوا الدوله» مسیر مواصلاتی کرکوک به بغداد را در اعتراض به نتایج اعلامی انتخابات پارلمانی، مسدود کردند.


این معترضان همچنین اقدام به برپایی چادرهای تحصن و اعتراض در مسیر کردند.

همچنین صدها تن از طرفداران «عبدالباقی العمری» نامزد مستقل انتخابات پارلمانی در استان ذیقار عراق امروز چهارشنبه مقابل دفتر کمیسیون عالی انتخابات عراق تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به نتایج اعلامی کمیسیون و نیز مطالبه بازشماری دستی آرا صورت گرفت.


طرفداران این نامزد مستقل می گویند نتایج اعلامی از سوی کمیسیون حاکی از کسب 4 هزار رای به سود این نامزد است در حالی که نتایج مقایسه ای آرای دستی و الکترونیکی 6 هزار رای را نشان می دهد.

کمیسیون عالی انتخابات عراق بعد از اعلام نتایج اولیه و واکنش های مختلف برخی جریان ها و شخصیت های عراقی، نامزدها و جریان های سیاسی و نیز طرح موضوع عدم شمارش بخشی از آرا، نتایج اعلام شده قبلی را از پایگاه اطلاع رسانی خود حذف و چند ساعت بعد، با بازشماری دستی بخشی از صندوق ها مجددا منتشر کرد؛ اقدامی که باعث تغییراتی در فهرست های الفتح، دولت قانون و برخی دیگر از جریان های عراقی شد.

اگر چه کمیسیون عالی انتخابات عراق، هنوز اعلامی رسمی مبنی بر تغییرات یاد شده یا نهایی شدن آن نداشته است اما برآوردهای ناظران و رصدگران تغییرات انتخاباتی عراق با استناد به آمار منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی کمیسیون عالی انتخابات عراق بعد از بازشماری بخشی از آرا، حاکی از نتایج تقریبی زیر است:

تغییر تعداد کرسی های جریان صدر از 73 به 70

تغییر تعداد کرسی های ائتلاف دولت قانون (نوری المالکی) از 34 به 42 کرسی

تغییر تعداد کرسی های الفتح از 14 به 21 کرسی

تغییر کرسی های فهرست امتداد (تشرینی ها) از 9 به 13 کرسی

افزایش کرسی های حزب دموکرات کردستان به 34 کرسی

کاهش کرسی های قوا الدوله از 4 به 3 کرسی

این نتایج غیر قطعی و غیر نهایی است و امکان تغییر آن با بازشماری آرا یا اعلام های رسمی وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها