غلظت‌ آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

غلظت‌ آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز
کد خبر: 517652
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۷:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در مناطق صنعتی و پرجمعیت به ویژه استان‌های تهران و البرز افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داریم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: از بعد از ظهر فردا و روز جمعه به تدریج با نفوذ جریانات شمالی روی استان‌های ساحلی خزر در بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 28 و 14 درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در باره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری تصریح کرد: بیشترین میزان بارش در هفته دوم سال زراعی 1401-1400 متعلق به بندر انزلی در استان گیلان با 71.4 میلیمتر بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها