سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی:

کروکی تصادفات الکترونیک می‌شود

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت :‌ کروکی الکترونیکی تصادفات جهت تسهیل در ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و تعامل بین پلیس و شرکت های بیمه‌ها شکل گرفته است.

کروکی تصادفات الکترونیک می‌شود
کد خبر: 517684
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۲۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدکمال هادیانفر چهارشنبه در مراسم برترین های کروکی های الکترونیکی و دستی اظهار کرد: الکترونیکی شدن کروکی بدون خطا و با یک ضریب اطمینان بالا صورت می گیرد ودر جهت تسهیل در ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و تعامل بین پلیس و شرکت های بیمه‌ها شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، وی افزود:‌ کروکی الکترونیک در سال 98 برای اولین بار مطرح شد و در سال 99 این کار شکل گرفت.



هادیانفر گفت : وقتی که کروکی الکترونیکی در همان زمان و در کمترین مدت کشیده می شود ، ‌ یک پیامک برای فرد متخلف یا مقصر در تصادف و یک پیامک برای فرد غیر مقصر ارسال می‌شود. همینطور یک داده الکترونیکی نیز برای بیمه مربوطه ارسال می‌شود.

وی درباره قابلیت چاپ کروکی الکترونیکی افزود: چیزی به جز متن پیامک در اختیار فرد مقصر یا غیر مقصر قرار نمی‌گیرد و تنها در آن پیامک عنوان میشود شما مقصر هستید یا خیر. اما اصل داده به صورت الکترونیک برای بیمه مربوطه ارسال می‌گردد.

رئیس کل و رئیس شورای عالی بیمه مرکزی چهارشنبه در آئین تجلیل از کروکی‌های برتر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارتباط بیمه با پلیس از گذشته ارتباطی تنگاتنگ بوده اظهار کرد: از زمانی که ما می‌خواهیم بیمه نامه را صادر کنیم تا زمانی که بخواهیم خسارت به یک بیمه شده پرداخت کنیم به اطلاعات پلیس و آن فرد نیاز داریم.

غلامرضا سلیمانی افزود: در دنیای امروز دیگر روش‌هایی سنتی و دستی گذشته انجام نمی گیرد و در روش های جدید و سیستم جدید امکان تخلف و تقلب در آن زیاد است.

وی ادامه داد: در سیستم جدید زمانی که تصادف رخ می‌دهد تا زمانی که خسارت پرداخت می‌شود، لزومی ندارد که فرد به بیمه مراجعه کند و کروکی بگیرد؛ همچنین دیگر لزومی ندارد که خودروی خود را برای بررسی و تعیین خسارت به شرکت بیمه بیاورند، بلکه تمام این فرایند به صورت سیستمی انجام می‌شود.

غلامرضا سلیمانی امیری گفت :‌ 20 درصد از پرداخت خسارت‌ها متاسفانه به دلیل سوانح ساختگی و تقلبی است؛ در سال 1399، مبلغ 25هزار میلیارد خسارت بابت بیمه شخص ثالث پرداخت شده است.

رئیس کل و رئیس شورای عالی بیمه مرکزی خاطر نشان کرد :‌ کروکی الکترونیکی میزان حق بیمه دریافتی را کاهش می‌دهد؛ 5 درصد از تصادفات که زیر 16 میلیون تومان ارزیابی می شود به دلیل سازش دو طرف نیازی به کروکی نیست و در صورتی که طرفین در بیمه نامه توافق کنند، می‌توانند به بیمه شخص مقصر رجوع کنند و بدون کروکی خدمات آن را دریافت کنند.

هفته نیروی انتظامی از 17 مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و 23 مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.


براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، 18 مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و 19 مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

20 مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و 21 مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای 22 و 23 مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها