کد خبر: 517819
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۴:۵۹
| |

پکن: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارنظر کند

سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد از اظهارات اخیر سخنگوی پنتاگون تأکید کرد آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارات غیرمسئولانه مطرح کند.

پکن: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارنظر کند
کد خبر: 517819
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۴:۵۹

اعتمادآنلاین| «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز «جان کربی سخنگوی پنتاگون درباره تایوان به ایالات متحده درباره هرگونه مداخله در این منطقه هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه چاینادیلی، کربی روز گذشته (چهارشنبه)، علی‌رغم هشدارهای پیاپی پکن در خصوص هرگونه مداخله در امور داخلی تایوان، در اظهاراتی تحریک‌آمیز تصریح کرد که تعهد ایالات متحده در قبال تایوان بسیار مستحکم و قاطعانه است و این که واشنگتن علیه آن چه که خطر جمهوری خلق چین خواند، با تایوان متحد است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات کربی ضمن هشدار به آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده در جایگاهی نیست که اظهارات غیرمسئولانه‌ای درباره موضوعات مربوط به تایوان مطرح کند.

وی گفت: «تایوان بخشی از چین است و ایالات متحده در جایگاهی نیست که درباره موضوع مربوط به آن، اظهارات غیرمسئولانه مطرح کند. چین به شدت اظهارات اخیر جان کربی سخنگوی پنتاگون درباره تایوان را رد می‌کند و به شدت با آن مخالف است».

سخنگوی پنتاگون با این حال در اظهارات خود علی‌رغم آن که بر حمایت واشنگتن از این منطقه تأکید کرد، گفت: «ما هیچ موضعی درباره حاکمیت تایوان نمی‌گیریم و به سیاست چین واحد پایبند هستیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها