کد خبر: 517862
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۰:۴۷:۱۲
| |

کشتارگاه صنعتی «جونقان» به بیت‌المال برگشت

شرکت یاران جنوب کوشک و سازمان خصوصی سازی کشور نسبت به رأی صادره تقاضای فرجام‌خواهی و تجدیدنظرخواهی کردند که اعتراض هر دو در دیوان عالی کشور و دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال و بختیاری رد شد و رأی دادگاه بدوی مورد تأیید قرار گرفت.

کشتارگاه صنعتی «جونقان» به بیت‌المال برگشت
کد خبر: 517862
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۰:۴۷:۱۲

اعتمادآنلاین| رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از ابطال قرارداد واگذاری کشتارگاه صنعتی «جونقان» به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از ابطال قرارداد واگذاری کشتارگاه صنعتی «جونقان» به بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: در تاریخ دوم مردادماه سال 1397 سازمان خصوصی سازی کشور اقدام به واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان به شرکت «یاران جنوب کوشک» کرد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کل ثمن مورد معامله در این قرارداد به ارزش 269 میلیارد و 709 میلیون و 427 هزار و 788 ریال بوده که از این مبلغ نزدیک به 8 میلیارد ریال آن نقداً پرداخت شده و مابقی طی اقساط 10 ساله، از سال 1397 تا سال 1407 در 20 قسط تقسیم‌بندی شده بود.

وی اظهار کرد: در سال 1398 شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان چهارمحال و بختیاری به موضوع نحوه واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان ورود پیدا کرد و پس از بررسی‌های لازم در مهرماه همان سال دادخواستی را به طرفیت سازمان خصوصی سازی کشور و شرکت یاران جنوب کوشک مبنی بر ابطال قرارداد واگذاری در دادگستری شهرستان فارسان مطرح کرد که پس از رسیدگی‌های صورت گرفته در شهریور سال 1399 دادگاه بدوی در فارسان حکم به بطلان قرارداد واگذاری صادر کرد.

بهرامی اظهار کرد: شرکت یاران جنوب کوشک و سازمان خصوصی سازی کشور نسبت به رأی صادره تقاضای فرجام‌خواهی و تجدیدنظرخواهی کردند که اعتراض هر دو در دیوان عالی کشور و دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال و بختیاری رد شد و رأی دادگاه بدوی مورد تأیید قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: پس از این رسیدگی نیز توسط وزیر اقتصاد وقت به نمایندگی از سازمان خصوصی سازی کشور و همچنین شرکت یاران جنوب کوشک، درخواست اعمال ماده 477 آیین دادرس کیفری صورت گرفت که دستورات لازم جهت رسیدگی به این درخواست توسط ریاست وقت قوه قضائیه صادر شد و نهایتاً در مهرماه سال جاری رأی صادره خلاف شرع و بیّن تشخیص داده نشد و به این ترتیب حکم صادره قطعی و کشتارگاه صنعتی جونقان به نفع بیت‌المال بازگردانده و بطلان قرارداد واگذاری کشتارگاه صادر شد.

وی در پایان از حسن توجه ریاست قوه قضائیه و همچنین پیگیری‌های قضات دادگستری استان چهارمحال و بختیاری جهت صیانت از حقوق عامه تقدیر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها