کد خبر: 517937
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۸:۲۳:۰۰
| |

تاکید وزیر خارجه روسیه بر راهکار تشکیل «دو کشور» برای حل و فصل نزاع فلسطین و اسرائیل

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل «دو کشور» برای حل و فصل نزاع میان فلسطین و اسرائیل وجود ندارد.

تاکید وزیر خارجه روسیه بر راهکار تشکیل «دو کشور» برای حل و فصل نزاع فلسطین و اسرائیل
کد خبر: 517937
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل "دو کشور" برای حل و فصل نزاع میان فلسطین و اسرائیل وجود ندارد.

به گزارش انتخاب، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت به مناسبت سی‌امین سالروز ازسرگیری روابط روسیه و رژیم صهیونیستی گفت: ما می‌خواهیم مذاکرات با شرکای اسرائیلی درباره پرونده‌های امنیت و ثبات در منطقه را ادامه بدهیم. ما همواره بر این حقیقت تأکید می‌کنیم که درباره راهکارهای فراگیر مشکلاتی که منطقه با آن مواجه است باید منافع امنیتی اسرائیل را در نظر بگیریم. این مسئله یک اصل است.

وی افزود: ما در عین حال این مسئله را قبول داریم که هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل "دو کشور" برای حل و فصل نزاع فلسطین و اسرائیل براساس قانون بین المللی وجود ندارد. ما از برگزاری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنیم چراکه راهکار فراگیر برای تمام مسائل تنها از طریق مذاکرات ممکن است.

لاوروف گفت: ما آماده همکاری با اسرائیل از جمله از طریق ساختارهای چندجانبه و در درجه اول ازسرگیری فعالیت کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه و همکاری با نمایندگان اتحادیه عرب هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها