کد خبر: 518089
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۷:۵۶:۱۱
| |

چین کتب مذهبی قرآن و انجیل را ممنوع کرد

سازندگان برنامه های خواندن و گوش دادن به قرآن و انجیل می گویند که برنامه های آنها نیز به درخواست دولت از فروشگاه اپل در چین حذف شده است.

چین کتب مذهبی قرآن و انجیل را ممنوع کرد
کد خبر: 518089
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۷:۵۶:۱۱

اعتمادآنلاین| بنا به درخواست چین، سرویس کتاب‌های صوتی آمازون بخش خواندن کتاب‌های مقدس اسلام و مسیحیت را از محصولات اپل در این کشور حذف کرده است. این اقدام، جدیدترین نمونه از قوانین سختگیرانه چین برای شرکت‌های اینترنتی محسوب می‌شود.


به گزارش آسوشیتدپرس، آمازون روز جمعه اعلام کرد که ماه گذشته برنامه خود را به دلیل الزامات دولت چین برای صدور مجوز، از فروشگاه اپل در چین حذف کرد. سازندگان برنامه های خواندن و گوش دادن به قرآن و انجیل می گویند که برنامه های آنها نیز به درخواست دولت از فروشگاه اپل در چین حذف شده است.


سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده از توضیح در باره حذف بعضی برنامه‌های خاص خودداری کرد، اما گفت که دولت چین «همیشه اینترنت را تشویق و حمایت کرده است. در عین حال ، توسعه اینترنت در چین نیز باید با قوانین و مقررات چین مطابقت داشته باشد.»


دولت چین از مدت‌ها پیش به دنبال کنترل جریان اطلاعات بوده است. قانون‌گذاران چینی به دنبال تقویت محدودیت‌های حریم خصوصی داده‌ها و محدودکردن زمان بازی کودکان با بازی‌های ویدئویی هستند. آنها همچنین کنترل بیشتری بر الگوریتم‌های مورداستفاده شرکت‌های فناوری برای شخصی‌سازی و توصیه محتوا اعمال می‌کنند.


طبق گزارش مرکز دولتی اطلاعات شبکهاینترنت چین، اکثریت قریب به اتفاق کودکان و نوجوانان چین با تلفن همراه هوشمند به اینترنت وصل می‌شوند و در سال 2019 میلادی، 74 درصد افراد زیر 18 ساله تلفن‌های همراه داشته‌اند. این افراد زیر 18 سال، معمولاً از گوشی برای مطالعه در فضای مجازی، موسیقی گوش‌دادن و بازی‌کردن استفاده می‌کنند.


سازنده یک برنامه کتاب مقدس گفت که پس از اطلاع از فرآیند بررسی اپ استور، شرکت اپل که برای توزیع یک برنامه با محتوای کتاب یا مجله به مجوز خاصی نیاز دارد، برنامه مذکور را از فروشگاه اپل در چین حذف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها