مقتدی الصدر:

نتیجه انتخابات را می‌پذیریم/ فراکسیون صدر فراکسیون بزرگتر است

رهبر جریان صدر عراق با اعلام پذیرش نتایج جدید اعلامی از سوی کمیساریای عالی انتخابات تاکید کرد که فراکسیون صدر، «فراکسیون بزرگتر» پارلمان است و به دنبال تشکیل یک «دولت خدمتگزار» است.

نتیجه انتخابات را می‌پذیریم/ فراکسیون صدر فراکسیون بزرگتر است
کد خبر: 518130
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| با اعلام نتایج شمارش دستی آراء انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق از سوی کمیساریای عالی انتخابات، جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر» با 73 کرسی در صدر قرار گرفت و امروز با انتشار توئیتی اعلام کرد که نتایج اعلامی را می‌پذیرد.

به گزارش فارس رهبر جریان صدر در این پست نوشت که نتایج اعلام از سوی کمیساریای انتخابات و اعلام نتایج آن، هرچه که باشد را می‌پذیرد و از از گروه‌های سیاسی شیعی، سنی، کُرد و اقلیت‌های عراق می‌خواهد تا برای تشکیل دولت و انجام اصلاحات با جریان صدر همکاری کنند.

وی نوشت: «پس از آن‌که برای ما روشن شد که "فراکسیون صدر"، "فراکسیون بزرگتر" از نظر انتخاباتی و مردمی است _ که این همه در برابر چشم خداوند و از لطف و نعمت اوست_ و ما از کسانی نبودیم که ملت به آنها پشت کرد، برای همپیمانی ملی و نه طائفه‌ای، مذهبی و نژادی، تحت خیمه اصلاح و طبق آرمان‌های ملت برای تشکیل دولتی خدمتگزار و شفاف تلاش خواهیم کرد. دولتی که برای حمایت از وطن، امنیت، حاکمیت و عزت مردم، منافع شخصی، حزبی،گروهی، طائفه‌ای یا نژادی را بر منافع عموم مردم عراق ترجیح نمی‌دهد».

رهبر جریان صدر دولت مورد نظرش را «پدری فناشده در وطن» توصیف و تصریح کرد که مطلقا اجازه تشکیل دولتی جز این را نخواهد داد و شخص او به شرط حیات، ملت و پارلمان بر عملکرد چنین دولتی نظارت و رویکرد آن را تصحیح خواهند کرد و او از افشاگری فساد و حمایت از اصلاحات دست برنخواهد داشت.

مقتدی الصدر در ادامه از همه طیفهای مردم عراق خواست تا در اصلاح امور کشور و رهایی آن از فساد، اشغالگری، عادی‌سازی، تروریسم، وابستگی و تسلیم شدن، به دور از اختلافات،درگیری‌ها و ترور شخصیت سهیم شوند و مشارکت کنند. «زیرا عراق به صلح نیاز دارد نه جنگ».

جریان صدر در پنجمین دور انتخابات پارلمان عراق با 73 کرسی از سایر احزاب و ائتلاف‌های سیاسی رقیب پیشی گرفت اما هنوز برای تشکیل دولت جدید، نیازمند همپیمانی با سایر گروه‌های پارلمانی است و به همین دلیل رایزنی‌ها و اقدامات اولیه برای این امر را از پنجشنبه پیش آغاز کرد و از تشکیل کمیته ویژه چهار نفره برای مذاکره با طرف‌های سیاسی به منظور ایجاد ائتلاف‌های پارلمانی و زمینه‌سازی برای تشکیل دولت جدید در عراق خبر داد.

1

2

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها