کد خبر: 518133
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۰۹:۵۶:۵۱
| |

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا:

کره شمالی به دنبال آزمایش موشک های دوربرد است

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی که به تجزیه و تحلیل قابلیت های نظامی کره شمالی پرداخته است، هشدار داد پیونگ یانگ به عنوان یک "چالش امنیتی حیاتی" برای ایالات متحده و متحدانش، ممکن است سال آینده به دنبال آزمایش موشک های دوربرد باشد.

کره شمالی به دنبال آزمایش موشک های دوربرد است
کد خبر: 518133
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۰۹:۵۶:۵۱

اعتمادآنلاین| این گزارش که بتازگی منتشر شده آخرین هشدار در مورد تلاش های کره شمالی برای تقویت قدرت نظامی این کشور با وجود عدم آزمایش موشک های قاره پیما یا سلاح های هسته ای در چند سال گذشته است.

به گزارش ایرنا از کیودو، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که اطلاعاتش را در اختیار وزارت دفاع قرار می دهد، با اشاره به اینکه رهبران کره شمالی، سلاح های هسته ای را "حیاتی برای بقای خود" می دانند، گفت: ادغام سلاح هسته ای با موشک بالستیک و امکان عملکرد موشک های هسته ای آن به عنوان یک موشک سیستم نهایی، هدف عملیاتی کره شمالی است.

این آژانس در گزارش خود آورده است: ممکن است ما یک آزمایش موشک دوربرد را در سال آینده شاهد باشیم. پیونگ یانگ همچنین ممکن است آزمایش های هسته ای زیرزمینی را برای تایید قابلیت های تسلیحاتی انجام دهد.

آخرین باری که پیونگ یانگ یک موشک هسته ای را آزمایش کرد که می تواند کلاهک هسته ای را تا سرزمین اصلی آمریکا پرتاب کند، نوامبر 2017 بود. این کشور از سپتامبر همان سال آزمایش هسته ای انجام نداده است.

کره شمالی در سال های 2018 و 2019 سه دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا برگزار کرد اما مذاکرات بین ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به منظور خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ از سلاح های هسته ای ناکام ماند.

آژانس می گوید: حتی اگر آزمایش های اضافی موشک های برد در آینده نزدیک انجام نشود، احتمالاً پیونگ یانگ بر آموزش و بهبود نیروهای موشکی خود که به طور فزاینده ای در استراتژی بازدارندگی کره شمالی از اهمیت اصلی برخوردار است، تمرکز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کره شمالی همچنین برای بهبود موشک های بالستیک جدید خود با سوخت جامد که می تواند سریعتر از موشک های مایع آماده پرتاب شود، تلاش می کند.

ژنرال اسکات بریر، مدیر آژانس گفت: کیم جونگ اون ارتش خود را در مسیر توسعه سلاح های هسته ای و ترکیب آنها با موشک های بالستیک که می تواند به کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده برسد، تحت فشار قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها