خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

در شیوع کرونا زنان نسبت به مردان، آسیب روانی بیشتری دیده اند/مشکلات روانی در زنان زیر 50 سال بالای 60 درصد گزارش شده

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با استناد به آمارها گفت: در دوران همه‌گیری کرونا، زنان نسبت به مردان، از لحاظ روانی، آسیب بیشتری دیده‌اند. استرس، اضطراب، بی‌اشتهایی و افسردگی در این بحران در میان زنان 27 درصد و در میان مردان 10 درصد بوده و مشکلات روانی در مردان زیر 50 سال در زمان شیوع بیماری، نزدیک به 40 درصد و در زنان بالای 60 درصد گزارش شده است.

در شیوع کرونا زنان نسبت به مردان، آسیب روانی بیشتری دیده اند/مشکلات روانی در زنان زیر 50 سال بالای 60 درصد گزارش شده
کد خبر: 518187
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۱۴:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آیین گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) ظهر امروز با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه و دکتر سمیه اسماعیلی مشاور رییس دانشگاه در امور زنان و خانواده در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، خزعلی ضمن عرض احترام و تقدیر از بانوان تلاشگر و حماسه آفرینی که در این بحران سلامت با تمام توان، جهاد کردند، عنوان کرد: سطح سلامت زنان در جامعه هر ساله رو به افزایش است و رشد صعودی امید به زندگی در بین بانوان از 51 سال به 74 سال طی 40 سال اخیر، این ادعا را تایید می کند، اما به طور قطع این موضوع همچنان نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به گزارشی که از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) منتشر شده است، افزود: بر اساس این مطالعه حضور زنان روستایی در هر حوزه، منجر به افزایش 20 درصدی بازدهی می شود. در کشور ما نیز حمایت از سلامت زنان روستایی و عشایری اولویت بوده و پوشش حداکثری بیمه درمانی آنها، که اکنون به 97 درصد رسیده است، در دستور کار قرار دارد.

خزعلی به بازدیدهای خود از مناطق روستایی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: زنان در این مناطق از شرایط بهداشت و سلامت مناسبی برخوردار نیستند و نیاز به طرح و اجرای راهکارهای کارشناسانه دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است که در دوران همه گیری کرونا، زنان نسبت به مردان، از لحاظ روانی، آسیب بیشتری دیده‌اند. استرس، اضطراب، بی‌اشتهایی و افسردگی در این بحران در میان زنان 27 درصد و در میان مردان 10 درصد بوده و مشکلات روانی در مردان زیر 50 سال در زمان شیوع بیماری، نزدیک به 40 درصد و در زنان بالای 60 درصد گزارش شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به گفته خزعلی، با وجود آمار بالای مرگ و میر در مردان، آسیب روانی این موضوع در زنان بیشتر است که البته بخش اعظمی از این چالش ها با مداخلات تشخیصی و درمانی و اصلاح سبک زندگی، قابل پیشگیری هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها