کد خبر: 518282
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

ایران به جمهوری آذربایجان: توصیه می‌کنیم عنان کلام را داشته باشید

تهران در پی اظهارات الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر قاچاق مواد مخدر از ایران به ارمنستان و سپس به اروپا، به مقام های باکو توصیه کرد که عنان کلام را داشته باشند و اجازه ندهند که طرف‌های ثالث برای آن‌ها دام پهن کنند.

ایران به جمهوری آذربایجان: توصیه می‌کنیم عنان کلام را داشته باشید
کد خبر: 518282
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| تهران در پی اظهارات الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر قاچاق مواد مخدر از ایران به ارمنستان و سپس به اروپا، به مقام های باکو توصیه کرد که عنان کلام را داشته باشند و اجازه ندهند که طرف‌های ثالث برای آن‌ها دام پهن کنند.

به گزارش یورونیوز، آقای علی‌اف در نشست ویدئویی سران کشورهای مستقل همسود با بیان این ادعا که مقدار هروئین کشف شده در برخی از مناطق مرزی آذربایجان و ایران نسبت به سال‌های پیش دو برابر شده است، از این موضوع نتیجه گرفته بود که «ارمنستان در 30 سال گذشته با همکاری ایران، از سرزمین‌های اشغالی آذربایجان به‌عنوان گذرگاهی برای قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده کرده است.»

در پی انتشار سخنان آقای علی‌اف، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست هفتگی اش با خبرنگاران از مقام های جمهوری آذربایجان خواست تا مراقبت کنند و اجازه ندهند که روابط طبیعی تهران و باکو به وسیله دست‌های مصنوعی دچار خدشه شود.


البته این دیپلمات ایرانی در خصوص دست‌های مصنوعی که در تلاش هستند تا روابط تهران و باکو را بر هم زنند، توضیح بیشتری نداد.

مدتی است که روابط ایران و جمهوری آذربایجان بر سر آنچه که تهران آن را حضور نیروهای اسرائیلی در مرز خود می‌داند و باکو آن را رد می‌کند، متشنج شده است. تهران گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی اسرائیل با جمهوری آذربایجان را تهدید امنیتی برای خود می‌داند و نسبت به این موضوع هشدار داده است.

در هر حال آقای خطیب زاده با بیان اینکه «مقام های جمهوری آذربایجان از کانال‌های دیپلماسی پیام‌های خوب، سازنده و با نگاه برادرانه‌ای ارسال کرده‌اند»، خواستار ادامه گفتگوها از همین مسیر شد.

پیش‌تر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: «اتهام‌زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد، اثری جز بی‌اعتبارسازی کلام گوینده ندارد.» از همین رو این مقام ارشد امنیتی ایران به باکو توصیه کرده بود که مراقب «دام‌های پرهزینه شیاطین» باشند.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها