کد خبر: 518287
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۲:۱۲:۰۵
| |

وزیر خارجه ونزوئلا:

روابط ایران و ونزوئلا راهبردی است/باعث افتخار است که در تهران حضور دارم/ گویی در منزل خودمان هستیم/مفتخر هستم که صبح امروز آقای رئیسی من را به حضور پذیرفت

وزیر خارجه ونزوئلا در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان روابط ایران و ونزوئلا را راهبردی خواند.

روابط ایران و ونزوئلا راهبردی است/باعث افتخار است که در تهران حضور دارم/ گویی در منزل خودمان هستیم/مفتخر هستم که صبح امروز آقای رئیسی من را به حضور پذیرفت
کد خبر: 518287
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۲:۱۲:۰۵

اعتمادآنلاین| «فلیکس پلاسنسیا» وزیر خارجه ونزوئلا که به تهران سفر کرده امروز (دوشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

به گزارش فارس وی در ابتدا با بیان اینکه باعث افتخار من است که در تهران حضور دارم، گفت: تهران شهری است که آن را دوست دارم و گویی در منزل خودمان هستیم.

این دیپلمات ونزوئلایی عنوان کرد: ایران دوست راهبردی برای دولت، مردم و رئیس جمهور ونزوئلا است. امروز برنامه کاری مهمی داشتیم و مفتخر هستم که صبح امروز آقای رئیسی من را به حضور پذیرفت.

پلاسنسیا همچنین اظهار داشت: روابط ایران و ونزوئلا راهبردی است و خرسندم در تهران است و قبل از پایان سال جاری در تهران می‌توانیم کمیسیون مشترک را برگزار کنیم.

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به محکومیت دستگیری و استرداد دیپلمات ونزوئلایی از دماغه سبز به آمریکا از سوی امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: از فرمایش شما درباره نقض حاکمیت ونزوئلا تشکر می‌کنم. آمریکا دست به نقض منافع ونزوئلا زده است. از تعهد دولت ایران برای محکومیت این اقدام تشکر می‌کنیم.

این دیپلمات ونزوئلایی افزود: فرد مزبور عضو هیأت دولت ملی برای مذاکره با اپوزیسیون بوده که مورد آدم ربایی قرار گرفته و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی گفت: ونزوئلا عضو سازمان ملل و خواستار همبستگی و همکاری است. ونزوئلا رهبران بزرگی داشته که با استعمار مبارزه کرده‌اند.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین از دولت صربستان برای برگزاری شصتمین سالگرد تاسیس جنبش عدم تعهد قدردانی کرد.

پلاسنسیا خاطرنشان کرد: آرزوی سلامتی مادورو برای ملت ایران را تسلیم کنم. ملت ایران دارای هفت هزار سابقه است و تجربه زیادی در مقاومت دارد و مایل هستیم از ملت ایران یاد بگیریم و می‌خواهیم هماهنگ با شما آینده‌ای بر اساس احترام به حقوق بین‌الملل و همکاری و تحمل یکدیگر و همه شمولی بسازیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها