وزیر خارجه آلمان:

لوکاشنکو سردسته قاچاقچیان است

وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) با متهم کردن رئیس‌جمهوری بلاروس به اداره یک باند قاچاق انسان، به وضع تحریم‌های بیشتر علیه هواپیمایی بلاروس تهدید کرد.

لوکاشنکو سردسته قاچاقچیان است
کد خبر: 518322
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۴:۲۵:۴۸

اعتمادآنلاین| هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در جمع خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: الکساندر لوکاشنکو (رئیس‌جمهوری بلاروس) چیزی کمتر از رئیس یک باند قاچاق دولتی نیست و ما دیگر بیکار به تماشای درآمدزایی خطوط هوایی از پرواز مهاجران به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی نمی‌نشینیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس پیش از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا گفت که خطوط هوایی بابت قاچاق مهاجران به درگاه اتحادیه اروپا مجازات خواهند شد. اتحادیه اروپا در حال حاضر خطوط هوایی بلاروس را از پرواز در حریم هوایی خود یا فرود در فرودگاه‌هایش منع کرده است.

وزیر خارجه آلمان گفت: ما باید درباره تبعاتی برای این ایرلاین‌ها و تحریم‌هایی که به وضوح روشن کند ما دیگر آماده پذیرش چنین رفتاری نیستیم، مذاکره کنیم.

کشورهای اتحادیه اروپا که هم مرز با بلاروس هستند، از افزایش شمار ترددهای مرزی غیرقانونی شکایت دارند. آنها بلاروس را به انتقال مهاجران از خارج به مینسک و بعد حرکت دادن آنها به سمت دیگر کشورهای اتحادیه اروپا متهم می‌کنند. اتحادیه اروپا مدعی است که لوکاشنکو این کار را به تلافی تحریم های اقتصادی انجام می‌دهد اما رئیس‌جمهوری بلاروس این ادعاها را رد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها