رئیس سازمان غذا و دارو:

برخی موادغذایی و لوازم بهداشتی بدون مجوز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای کشور برخی مواد غذایی و لوازم بهداشتی و آرایشی وارداتی که مجوز به آنها داده نشده با قیمت بالا به مردم عرضه می شوند و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

برخی موادغذایی و لوازم بهداشتی بدون مجوز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند
کد خبر: 518424
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۱:۲۳:۱۲

اعتمادآنلاین| محمدرضا شانه ساز روز سه شنبه در مراسم روز جهانی غذا که در همایش‌های رازی برگزاری شد، افزود: برخی از مواد غذایی و محصولات بهداشتی و آرایشی که در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ عرضه می شوند به سلامت مردم آسیب رسان بوده و به نفع جامعه نیست.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: مقوله ایمنی غذا بسیار دارای اهمیت بوده و وزارت بهداشت مسوول سلامت مواد غذایی که در دسترس مردم قرار می گیرد، است، البته در سالهای گذشته زحمات زیادی در این مقوله انجام شده بطوریکه در دو دهه اخیر عمده مواد غذایی عرضه شده در سوپر مارکت ها بصورت فله ای و سنتی بود که اکنون نظارت ها بیشتر شده و بصورت بسته بندی بهداشتی در دسترس قرار می گیرد.

شانه ساز ادامه داد: مقوله ایمنی غذا مانند بحث آلودگی هوا نیست که اکثرا کلانشهرها مشکل داشته باشند، این مقوله مردم ساکن در روستاها و شهرهای مختلف را در بر می گیرد و باید نظارت مواد غذایی افزایش یابد، نشانگرهای رنگی بهترین گزینه برای ایمنی غذا است که متاسفانه چندان مردم توجه و در اختیار مردم قرار نگرفته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: لازم است صنایع تولیدکننده مواد غذایی به نشانگرهای رنگی که به نفع سلامت جامعه است، توجه اساسی کنند و در این زمینه تشویق بشوند و در کنار این اقدام، می توان در زمینه برندسازی مواد غذایی نیز فعالیت کرد و رقابت بین صاحبان صنایع ایجاد شود.

به گفته شانه ساز، می توان هر 10 سال یکبار صنایع مواد غذایی که در زمینه برند سازی موفق می شوند، را امتیاز دهیم این موضوع باعث ارتقای تولیدات آن می شود و در کنار آن، فرصت صادرات نیز برای آنها بوجود می آید.

شانه ساز افزود: برچسب تی تک برای اولین بار در کشور بر روی مواد غذایی انجام شده تا بتوان ایمنی مواد غذایی رو با این نشانگر به سرانجام رساند.

وی اظهار داشت: بحث کمیت و امنیت غذا به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه وظایف خود را در زمینه تولید و واردات مواد غذایی انجام می دهد.

شانه ساز با بیان اینکه نظارت‌ها بر فرآورده های سنتی باید دقیق تر شود، افزود: باید ساختار آزمایشگاهی برای افزایش نظارت فرآورده های سنتی تقویت شود و با اطلا رسانی رسانه ها و همکاری آموزش و پرورش باید باورها نسبت به غذای سالم تغییر یابد و حتی در متون درسی بیان شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها