کد خبر: 518445
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۲:۳۳:۱۶
| |

هواشناسی:

کاهش 8 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی در نیمه شمالی کشور و کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

کاهش 8 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر تا پایان هفته
کد خبر: 518445
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۲:۳۳:۱۶

اعتمادآنلاین| «کبری رفیعی» به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور اشاره کرد و افزود: از امروز (سه شنبه) تا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و رضوی، بارندگی رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی کشور، رفیعی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی در نوار شمالی کشور ضمن کاهش دمای 5 تا 8 درجه‌ای دما، شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و شرق کشور تداوم دارد و دریای خزر نیز طی این دو روز مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش رخ می‌دهد، گفت: همچنین در بلندی‌ها و نقاط سردسیر واقع در نوار شمالی طی چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها به شکل برف است.

وی با اشاره به اینکه برای جمعه مناطقی از استان‌های واقع در شرق،جنوب‌شرق و مرکز کشور، بارش پراکنده، دارند، اظهار دات: شنبه با توجه به ورود سامانه بارشی جدید ابتدا در غرب، شمال‌غرب، سواحل غربی خزر، استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی شده است و آب‌های خلیج‌فارس نیز تا پایان هفته، مواج و متلاطم است.

وی با بیان اینکه آسمان تهرام امروز تا قسمتی ابری است و در اواسط روز، وزش باد را دارد،خاطرنشان کرد: حداکثر دمای پایتخت 25 درجه بالای صفر است و حداقل دما در مهرآباد به 15 درجه بالای صفر رسید.

رفیعی اعلام کرد: شهرکرد با 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان گزارش شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها