کد خبر: 518452
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۹:۴۴
| |

در دیدار سردار سرلشکر باقری و وزیر دفاع روسیه:

ضرورت تقویت همکاری‌های دفاعی-نظامی ایران و روسیه مورد تاکید قرار گرفت

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه رور سه شنبه با یکدیگر دیدار و بر ضرورت تقویت همکاری های نظامی-دفاعی بین دو کشور تاکید کردند.

ضرورت تقویت همکاری‌های دفاعی-نظامی ایران و روسیه مورد تاکید قرار گرفت
کد خبر: 518452
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۹:۴۴

اعتمادآنلاین| در این نشست دو طرف سطح مناسبات دو کشور بخصوص در عرصه نظامی را مطلوب ارزیابی و بر تقویت همکاری ها تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، این دیدار که در ادامه دیدارهای سردار سرلشکر باقری با مقام های ارشد دفاعی-نظامی روسیه انجام شد، دو طرف علاقه مندی خود را برای ارتقای سطح مناسبات در حوزه های مورد علاقه طرفین اعلام کردند.

در این دیدار درخصوص همکاری نیروهای مسلح روسیه و ایران و قراردادی که قرار است امصا شود گفت و گو شد.

روز گذشته نیز سردار سرلشکر باقری و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ملاقات کردند.

شایگو در ابتدای این دیداربا ابراز خرسندی همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور که در مسیری پرشتاب در حرکت است :افزود روسیه آماده حمایت از همکاری های چندجانبه و پویای نظامی با ایران است.

شایگو همچنین با ابراز خرسندی از بازگشت امنیت در سوریه گفت : ایران بازیگر فعال منطقه بخصوص در موضوع سوریه بوده و مسکو علاقه مند به توسعه روابط با ایران است.

وی افزود : عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای باعث تقویت همکاری ها با کشورهای عضو و بخصوص روسیه خواهد شد.

والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در دیدار روز گذشته با سردار سرلشکر محمد باقری همتای ایرانی خود تاکید کرد موضوع همکاری دو کشور در زمینه تسلیحات نظامی و ظرفیت‌های ایران و روسیه در این زمینه باید جزو اولویت های نخست گفت و گوهای فیمابین قرار گیرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه گفت: ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دو کشور براساس سنت دیرینه در فضای دوستانه توسعه می یابد و گفت و گوهای دوجانبه جریان دارد.

والری گراسیموف با ابراز خرسندی از سفر سردار سرلشکر باقری و اعضای هیات همراه وی به مسکو گفت : ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دوکشور براساس سنت دیرین، در فضای دوستانه توسعه پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها