نخست وزیر ژاپن:

پرتاب موشک کره شمالی را به شدت محکوم می‌کنیم/ توانمندی‌های دفاعی‌مان را افزایش می‌دهیم

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که ژاپن توانمندی‌های دفاعی برای حفاظت از مردم حریم آبی و هوایی این کشور را تقویت خواهد کرد.

پرتاب موشک کره شمالی را به شدت محکوم می‌کنیم/ توانمندی‌های دفاعی‌مان را افزایش می‌دهیم
کد خبر: 518474
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۵:۰۰:۲۴

اعتمادآنلاین| فومیو کیشیدا که به تازگی نخست‌وزیری ژاپن شده است، آزمایش جدید کره شمالی و شلیک موشک بالستیک به دریای ژاپن را محکوم کرد.

به گزارش فارس فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که ژاپن توانمندی‌های دفاعی برای حفاظت از مردم، حریم آبی و هوایی این کشور را تقویت خواهد کرد.

بامداد امروز سه شنبه (به وقت تهران) رسانه‌های کره جنوبی به نقل از مقام‌های این کشور، از شلیک پرتابه ناشناس از کره شمالی خبر دادند.

ساعاتی بعد از انتشار خبر اولیه شلیک موشکی کره شمالی، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ از زیردریایی مستقر در شرق کره شمالی یک موشک بالستیک به دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد: «ما پرتاب موشک کره شمالی را به شدت محکوم می‌کنیم. این (شلیک) مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. برای ایمنی شهروندانمان، من به نهادهای مسئول دستور دادم تا اطلاعات را از طریق نظارت و جمع آوری اطلاعات تجزیه و تحلیل کرده و در مورد این موضوع از نزدیک با جامعه بین‌المللی از جمله ایالات متحده تعامل داشته باشند».

فومیو کیشیدا که در جمع خبرنگاران در توکیو سخن می‌گفت، اعلام کرد دولت ژاپن «قصد دارد به طور قابل توجهی قابلیت‌های دفاعی این کشور را برای حفاظت از قلمرو، آب‌ها، ساکنان و حریم هوایی ژاپن افزایش دهد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها